مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت: درراستای توجه به پوشش اصیل ایرانی- اسلامی نخستین جشنواره مد و لباس استان یزد را برگزارمی شود.

علی غیاثی ندوشن با بیان این خبر زمان برگزاری این جشنواره را30و31 اردیبهشت سالجاری در شهرستان اردکان اعلام کرد.

وی اهداف جشنواره را؛معرفی مدلهای پوشش ایرانی اسلامی،افزایش و توسعه خلاقیت، نو آوری در مد ولباس ایرانی، اسلامی،ایجاد تعامل و هم افزایی  میان طراحان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان،ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی، ایرانی،هدفمند نمودن اندیشه های نو در راستای تحقق اهداف جامعه ایرانی ،سوق دادن دانشجویان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه ها ی اسلامی و زمینه سازی جهت کار آفرینی ذکر کرد.

وی گفت:بخش­های جشنواره را؛بخش لباس بانوان، طراحی و علمی تشکیل می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدادامه داد:در بخش لباس بانوان صرفا آثار مرتبط با بانوان، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد که خود شامل سه قسمت؛مانتو و شلوار (اجتماع)، مانتو و شلوار (مجالس)وپوشش سر(مقنعه، چادر و ...)است.

غیاثی ندوشن افزود:در بخش طراحی نیز صرفا آثار مرتبط با بانوان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد که خود شامل دو قسمت ؛ طراحی مانتو و شلوار (اجتماع و مجالس)و طراحی پوشش سر (مقنعه، چادر و ...)است.

به گفته وی در بخش علمی؛ آثار پژوهشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می­گیرد که خود شامل دو قسمت ؛مقالات و پایان نامه­های دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ومقالات و پایان نامه­های دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی است.

وی تاکید کرد: در تمامی بخشهای جشنواره تنها طرحهایی به جشنواره راه خواهند یافت که کاملاً پوشیده و متناسب با شأن والای بانوان ایرانی باشد و طرح ها با معرفی صاحب طرح و یا صاحب امتیاز ( حقیقی یا حقوقی) ارائه گردد.

غیاثی ندوشن گفت: طرحهای پوشش سر بایستی به گونه ای باشد که تمامی موی سر را پوشانده و بیش از گردی صورت نمایان نباشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: کیفیت دوخت ،تناسب جنس و رنگ پارچه انتخابی از عناصر بومی و سنتی در امتیاز دهی موثراست.

وی گفت: پس از طی مراحل قانونی به طرح های منتخب نشان شیما و گواهی مالکیت معنوی تعلق می­گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا