یزدفردا" فرماندارمیبد در این بازدید از حمایت‌های هلال‌احمر کشور و استان در تجهیز پایگاه امداد و نجات جاده‌ای‌ این شهرستان قدردانی و خواستار ادامه این حمایت‌ها در تکمیل زیرساخت‌های پایگاه دائمی شد.

دکتر سید حمید جمال‌الدینی در این بازدید با ارائه سؤالاتی سطح آمادگی داوطلبین جمعیت هلال‌احمر میبد را موردسنجش قرارداد.

دکتر جمال‌الدینی در بازدید از یکی از ایستگاه‌های جمعیت هلال‌احمر میبد با امضای کمپین نه به‌تصادف جاده‌ای‌ گفت: کمپین" نه به‌تصادف جاده‌ای با شعار بی‌گدار به جاده نزنیم" به همت 20 هزار از جوانان عزیز کل کشور که در ایام تعطیل وقتشان را برای آموزش مردم گذاشتند در کنار بیش از هزار پایگاه امداد که 25 هزار نفر فعالیت داند تشکیل‌شده است.

وی افزود: برای اینکه هلال‌احمر به‌عنوان یک‌نهاد عمومی غیردولتی به مردم با آموزش‌های لازم به مردم کمک کنند سفر دل‌نشینی را داشته باشند تا خدای‌نکرده سفرشان با جراحات ناشی از تصادفات تلخ نشود.

معاون آموزش هلال‌احمر کشور تصادفات و معلولیت‌ها را یکی از تلخی‌ها جامعه دانست و گفت: خوشبختانه همراهی مردم و چهره‌های بزرگ و مرجع جامعه در پیوستن به این کمپین باعث شده است تاکنون درصد قابل‌توجهی از تصادفات و میزان مرگ‌ومیر را شاهد باشیم.

جمال‌الدینی بابیان اینکه نزدیک به 2 درصد درآمد ناخالص کشور صرف حوادث جاده‌ای می‌شد و عوامل انسانی نزدیک 80 درصد علت این حوادث جاده‌ای هستند تصریح کرد: درصد بالایی از مرگ‌ومیرها، سرعت غیرمجاز، انحرافات، عوامل انسانی، زیرساخت‌ها و ایمنی نقلیه‌ها هستند که انتظار داریم مردم بیشتر توجه کنند تا درآمد حاصل از آن را در بخش توسعه سلامت و زیرساخت‌ها استفاده کنیم

وی خاطرنشان کرد: بستن کمربند ایمنی یک اقدام بسیار ساده است که می‌تواند نزدیک 35 درصد آمار معلولیت‌ها را کاهش دهد و کاهش فقط 5 درصد از سرعت میانگین مجاز می‌تواند تا 22 درصد آمار ناشی از مرگ‌ومیر را کاهش دهد بنابراین زمان ده تا 15 دقیقه‌ای‌ به‌عنوان زمان طلایی ماست.

وی حرکت‌های هیجانی و نشان دادن مهارت در هنگام رانندگی را بسیار حادثه انگیز و خطرناک خواند و گفت: در هنگام رانندگی حق با سلامتی است و باید بدانیم خط ممتد جاده، خط زندگی است.

معاون آموزش هلال‌احمر گفت: طرح امداد و نجات و داوطلبین جمعیت هلال‌احمر از 25 اسفند شروع‌شده است و تا پانزده فروردین‌ماه ادامه دارد.

جمال‌الدینی افزود: خوشبختانه تابه‌حال عملیات جاده‌ای‌ به میزان 16 درصد ازلحاظ تعدادی کاهش پیداکرده است و این نشان‌دهنده این است که مردم ما اصول ایمنی را رعایت می‌کنند چون 50 درصد این عملیات مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای‌ است.

وی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال‌احمر میبد هم گفت: در بازدیدی که انجام شد ازلحاظ میزان آمادگی داوطلب وصول آموزشی، از سطح مناسبی برخوردارند.

جمال‌الدینی گفت: انتظاراتی در خصوص زیرساخت داشتند که در سال آینده به برطرف کردن این زیرساخت‌ها اقدام خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا