یزدفردا"عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه ضمن تقدیر از دغدغه سازمان محیط ‌زیست از آنها خواستیم مساله بنزین را سیاسی نکنند، گفت: نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز معتقد بودند سازمان محیط زیست و عزیزان پالایش و پخش از دایره انصاف خارج شد‌ه‌اند.

به گزارش جهان، شاهین محمدصادقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در جلسه کمیسیون بهداشت درباره تاثیر این پتروشیمی‌ها بر آلودگی هوا و سلامت مردم نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نفت، وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات حضور داشتند.

وی افزود:‌ خانم ابتکار و همکاران ایشان دغدغه‌های خود را درباره محیط زیست و اقدامات انجام شده در خصوص پاکَ‌سازی هوای تهران مطرح کردند.

عضو کمیسیون بهداشت اضافه کرد: درباره بنزین پتروشیمی‌ها و تاثیر آن بر الایندگی هوا بحث شد اما هنوز در این باره در کمیسیون جمع‌بندی نشده است،چنانکه قرار شد مستندات قانونی و نوع و میزان مصرف بنزین و اسنادی درباره تاثیر آن بر الایندگی هوای تهران ارائه کنند و در عین حال اساتید دانشگاه را نیز دعوت و در این باره جمع‌بندی کنیم.

وی تصریح کرد: رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت از مسئولان مربوطه خواستند این مسئله را از یک بحث تخصصی و کارشناسی به یک بحث سیاسی تبدیل نکنند تا تبدیل به بهانه‌ای برای تخطئه افرادی باشد که در گذشته در نفت و دولت کار کرده‌اند.

محمدصادقی تاکید کرد:‌البته همه اعضای کمیسیون از دغدغه سازمان محیط زیست درباره مسائل زیست محیطی تقدیر کردند اما از آنها خواستیم بحث را از حالت کارشناسی به حالت سیاسی تبدیل نکنند.

وی در ادامه گفت: نماینده وزارت بهداشت نیز در این جلسه نظری مشابه نظر اعضای کمیسیون داشت و معتقد بود که مسائل مربوط به کیفیت خودروها، تعداد روزهای پایداری هوا در سال‌های گذشته و مسائلی از این دست را باید در کنار کیفیت بنزین مصرفی در تولید آلایندگی محاسبه کرد.

عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز همین جمع‌بندی را داشتند و می‌گفتند بنزین مصرفی در آلایندگی بی‌تاثیر نیست اما معتقد بودند سازمان محیط زیست و عزیزان پالایش و پخش از دایره انصاف خارج شد‌ه‌اند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا