وزیر خارجه آمریکا گفته مأموریت این کشور در سوریه بعد از خروج کامل سلاح‌های شیمیایی هنوز تمام نشده است.
فارس: جان کری، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید مأموریت این کشور در سوریه بعد از خروج کامل سلاح‌های شیمیایی هنوز تمام نشده است.

آقای کری در بیانیه‌ای ضمن اشاره به خروج ۸ درصد باقی‌مانده سلاح‌های شیمیایی سوریه این اقدام را به هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان منع جهانی تسلیحات شیمیایی تبریک گفته و خاطرنشان کرد واشنگتن طی هفته‌های آینده آمادگی نابودی بخش زیادی از این سلاح‌های شیمیایی را خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه افزوده است: «با این حال، هیچکس نباید این را فراموش کند که کار ما به اتمام نرسیده است. موضوعات بسیار جدی دیگری همچنان حل نشده باقی مانده‌اند.»

کری تصریح می‌کند: «ما از گزارش‌هایی درباره استفاده نظام‌مند از گاز گلرین در نواحی مربوط به مخالفان نگرانیم.»

امروز دوشنبه از قول سازمان منع تسلیحات شیمیایی که بر روند خروج این تسلیحات از سوریه نظارت می‌کند گزارش شد کشتی حامل این محموله بندر لاذقیه در غرب سوریه را ترک کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت داعش تهدیدی میان مدت و بلند مدت برای آمریکاست زیرا ایدئولوژی افراطی دارند.

به گزارش تسنیم، باراک اوباما در مصاحبه با سی بی سی نیوز گفت پیش بینی می‌کند که مردم عراق داعش را نپذیرند چرا که آنها رفتار افراطی و خشن دارند.
به عقیده اوباما بزرگترین تهدیدی آنها این است که قادر به تداوم بی ثباتی عراق و ایجاد خشونت هایی هستند که می‌تواند به دیگر کشورهای منطقه کشیده شود.

وی گفت شبه نظامیانی که بخش‌هایی از شمال عراق را در کنترل گرفتند تهدیدی میان مدت و بلند مدت برای آمریکا هستند زیرا ایدئولوژی افراطی دارند گرچه شاید دیگر گروه‌ها در عراق طرح‌های فوری پیشرفته‌تری برای حمله به آمریکا داشته باشند.

اوباما با اشاره به گروه‌هایی مانند القاعده و بوکوحرام که هنوز فعال هستند گفت: من تصور می‌کنم این برای ما مهم است که متوجه باشیم داعش فقط یکی از چندین سازمانی است که ما باید روی آنها تمرکز کنیم. وی افزود: این یک چالش جهانی است و چالشی است که ایالات متحده بایستی به آن بپردازند اما ما قادر نخواهیم بود به تنهایی به آن بپردازیم. و همانطور که دیروز گفتم آنچه ما نمی‌توانیم انجام دهیم این است که تصور کنیم ما باید نیروهای آمریکایی را بفرستیم و کشورهای مختلفی که این سازمان‌ها سر بر میاورند اشغال کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: ما باید راهبردی متمرکزتر و هدفمندتر داشته باشیم و نیروهای نظامی و انتظامی منطقه را آموزش دهیم تا کارشان را به خوبی انجام دهند.

 رژيم صهيونيستي در منطقه اشغال شده جولان سوريه حالت آماده باش اعلام کرد
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه اشغال شده جولان سوریه حالت آماده باش اعلام کرده است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا