کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان با حضور مدير كل آموزش و پرورش تشکیل جلسه داد .

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان یزد ، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ضمن تشکر از اعضای گروه بهبود کیفیت سوادآموزی و درخواست مشارکت بیشتر در زمینه‌ی ارائه و اجرای برنامه های ریشه کنی بی‌سوادی در سطح استان ، باسوادی کامل اولیای بی‌ سواد دانش آموزان را از راهبردهای اساسی در جهت نیل به باسوادی کامل در گروه سنی 49-10 دانست .

" مرآت امین الرعایا " ، گفت : خوشبختانه استان یزد در گذشته قدم های مهمی را در این زمینه برداشته است و تعداد کم اولیای بی‌سواد نیز مؤید همین موضوع است .

معاون سوادآموزی افزود : نگاه اقتضائی به سوادآموزی ایجاب می کند طرح  و برنامه هایی جهت ارائه‌ی هدفمند خدمات سوادآموزی به مخاطبان داشته باشیم و طرح باسوادی اولیا و باسواد کردن بی‌سوادان گروه سنی20-10 سال که از سوی وزارت خانه ابلاغ شده است ناشی از همین نگاه اقتضائی و توجه عمیق مسئولین به موضوع سوادآموزی می باشد .

در ادامه ، رییس  اداره سواد آموزی  استان ضمن تشریح طرح باسوادی بی‌سوادان گروه سنی20-10ساله گفت : با توجه به شرایط حاکم بر سواد آموزی استان ، ارائه‌ی هدفمند خدمات سوادآموزی با توجه و تمرکز به گروه های خاص اجتماعی ، مؤثرترین راهکار جهت پوشش حجم ابلاغی و تحقق اهداف سازمانی است .

" محمد معینی " با اشاره به این موضوع که مدرسه نقطه‌ی اتکای دولت و ملت در رشد ، تعالی و پیشرفت کشور است گفت : تحقق باسوادی حداکثری بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی ، با نقش آفرینی مدارس به عنوان کانون توجه تمام اقشار جامعه ، آرزویی دور از دسترس نیست .
تحقق شعار " هر مدرسه ، یک کلاس سواد آموزی " و " هر معلم و فرهنگی ، یک سوادآموز " از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود .

" حسن حاضری " ، رییس اداره سنجش ، نظارت و ارزشیابی تحصیلی سوادآموزی گفت : امروز ، ارائه‌ی  خدمات سوادآموزی در استان یزد از هر زمان دیگر سخت تر و نیازمند ساز و کارهای بومی و  محلی و منطقه ای می باشد .

وی ، با اشاره به نقش آموزش در ارتقای بهره وری سازمانی اظهار داشت : برگزاری دوره های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی - توجیهی ویژه فعالان عرصه سوادآموزی ، از اساسی ترین راهبردهای برون رفت از شبه بن بست پیش رو می باشد .

 

***

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا