به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد به منظور حمایت از فرآیند تجاری سازی؛ اختراعات تحت حمایت این بنیاد مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

رییس بنیاد نخبگان یزد، با اعلام این خبر گفت: این اعتبار صرفاً ویژه نمونه سازی صنعتی اختراعات تحت حمایت بنیاد نخبگان استان یزد که قبلا اعتبار پژوهشی ویژه مخترعین را دریافت نموده اند، بوده و به سایرین تعلق نخواهد گرفت.

دکتر قاسم امیریان با اشاره به اولویت های حمایت از اختراعات اظهار داشت: اختراعاتی که نمونه خارجی نداشته و چشم انداز روشنی در امر صادرات تولید دانش بنیان داشته باشند، در اولویت حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: همچنین اولویت حمایت با اختراعاتی است که موجب رفع نیازهای فناورانه کشور در موارد تحریم یا در راستای کمک به تسهیل طرح هدفمند سازی یارانه ها و بهینه سازی مصرف انرژی باشد. همچنین اثربخشی اجتماعی بالا و رعایت جنبه های مثبت زیست محیطی، از دیگر معیارهای حمایت از اختراعات می باشند.

امیریان اضافه کرد : اختراعات مشمول حمایت، باید قبلا دارای تائیدیه بنیاد ملی نخبگان بوده و سطح 3 بنیاد را دارا باشند. با توجه به محدود بودن میزان اعتبار کلی و هم چنین سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای هر طرح، اختراعاتی مورد حمایت قرار می گیرند که اولا در کمیته اختراعات بنیاد نخبگان استان یزد، براساس شاخص های مدنظر حائز بیشترین امتیاز شوند و ثانیا قبلا از تسهیلات اعتباری بنیاد ملی نخبگان و سایر مراکز حمایتی استفاده ننموده باشند.

وی در ادامه اظهار کرد : نماینده مخترعین باید فرم طرح پیشنهادی حمایت از تجاری سازی اختراعات را از وبگاه بنیاد نخبگان استان یزد ( www.yazd.bmn.ir) دریافت و پس از تکمیل، آن را به همراه سایر مدارک لازم (فایل گواهی ثبت اختراع، فایل کارت ملی کلیه مخترعین) جهت ثبت درخواست حداکثر تا تاریخ 10 تیرماه سال 1393به آدرس ایمیلm.zareian@bmn.ir   ارسال نمایند.

وی عنوان کرد : درخواست های تکمیل شده جهت استفاده از اعتبار تجاری سازی اختراعات، به کارگروه تخصصی اختراعات بنیاد نخبگان استان یزد ارجاع و پس از داوری، در صورت تأیید می توانند از حمایت استفاده نمایند.

امیریان در پایان گفت : تسهیلات به صورت اعطای وام حداکثر به مبلغ 10 میلیون تومان (معادل 100 میلیون ریال) با نرخ سود 6% بوده و حداکثر زمان بازپرداخت آن 24 ماه می باشد. اعطای تسهیلات با معرفی بنیاد و از طریق صندوق پژوهش و فناوری استان یزد بوده و تابع شرایط و ضوابط صندوق در مورد اخذ ضمانت های لازم می باشد.

شایان ذکر است که ارسال درخواست هیچ گونه حقی را برای مخترع ایجاد نمی کند و پرداخت تسهیلات بر اساس قوانین و مقررات، بودجه موجود و شرایط هر اختراع می باشد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا