فرزند شهید مطهری در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری که به منظور تجلیل از فرآیندهای آموزشی بر‌تر کشور به میزبانی یزد برگزار شد، شهید مطهری را طبیب ذهن‌ها خواند.

، حجت الاسلام والمسلمین «محمود مطهری» با اشاره به احترام خاص علامه شهید، به قشر روشنفکر جامعه به خصوص پزشکان و مهندسان، دررابطه با ارتباط این جشنواره پزشکی با شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از کتب شهید مطهری حاصل تعامل ایشان با تحصیلکردگان و پزشکان جامعه بود.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که در مباحث مختلف اسلامی افرادی که با علم روز مرتبط هستند، می‌توانند مواردی را مطرح کنند که به ذهن یک فرد طلبه نمی‌رسد و شهید مطهری بر این موضوع باور داشتند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری هر چند پزشک نبود، ولی طبیب بود، در این باره گفت: اصولا هر انسانی سه نوع مراقبت را از خود دارد که شامل مراقبت بر بدن، مراقبت بر روح و مراقبت بر ذهن است و این شهید بزرگوار علاوه بر دو مراقبت اول، حساسیت خاصی در رابطه با مراقبت از ذهن داشتند.

او شهید مطهری را طبیب ذهن‌ها خواند و افزود: از ویژگی‌های شهید مطهری مخاطب‌شناسی و داشتن دغدغه مخاطبان در هر سن و قشری بودبه نحوی که هیچگاه مخاطبان خود را فراموش نمی‌کردند.

وی با اشاره به حساسیت علامه شهید به کوچک‌ترین و جزئی‌ترین مسائلی که افکار جامعه را تحت تاثیر قرار می‌داد، در پایان اظهار کرد: باید دید که اگر در شرایط کنونی و با وجود شبکه‌های اجتماعی گسترده و تاثیر آن‌ها این شهید بزرگوار حضور داشتند، چگونه هم ارتباط خود را با جوانان حفظ می‌کردند و هم مسیر صحیح را به آن‌ها نشان می‌دادند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا