یزدفردا :مراسم کلنگ زنی اولین حوزه علمیه یزد بعد از انقلاب اسلامی به همت حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی و با حضور آیت الله ناصر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ،آیت الله وافی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری ،حجت الاسلام مطهریان رییس شورای اسلامی شهریزد ،آیت الله ابوترابی ،مهندس فلاح زاده استانداریزد ،حیدری مدیر کل دادگشتری استان یزد و جمعی از علماء و فضلای حوزه علمیه یزد و مدیران شهرستان یزد در محل بلوار مدرس یزد جنب دادگستری استان یزد ،عصر روز گذشته انجام شد.

یزدفردا :مراسم کلنگ زنی اولین حوزه علمیه یزد بعد از انقلاب اسلامی به همت حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی و با حضور آیت الله ناصر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ،آیت الله وافی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری ،حجت الاسلام مطهریان رییس شورای اسلامی شهریزد ،آیت الله ابوترابی ،سردار فلاح زاده استانداریزد ،حیدری مدیر کل دادگشتری استان یزد  و جمعی از علماء و فضلای حوزه علمیه یزد و مدیران شهرستان یزد در محل بلوار مدرس یزد جنب دادگستری استان یزد  ،عصر روز گذشته انجام شد.

به گزارش خبرنگار یزدفردا "حجت الاسلام سید کاظم مدرسی متولی ساخت حوزه علمیه کاظمیه یزد در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی گسترش فضا های آموزشی در استان یزد رشد چشمگیری داشته و ساخت مدارس از پیش دبستانی  تا پایان دوره متوسطه ،دانشکده ها،دانشگاه ها و آموزشگاه های خصوصی با همت دولت ،مردم و خیرین با سرعتی درخور تشویق در استان یزد صورت گرفته و شاهد توسعه خوبی در زمینه اماکن آموزشی بوده ایم والبته همانگونه که با رشد جمعیت توسعه فضا های آموزشی مورد توجه بوده در زمینه مدارس علوم دینی و حوزه های علمیه با توجه به نیازهای جامعه ، کاری صورت نگرفته است وتوسعه حوزه های علمیه شهر یزد یکی از ضروریات انکار ناپذیر است .

مدرسی با اشاره به اینکه اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران به روحانیت وابسته است افزود: فشارهای زیادی که برای تهاجم همه جانبه به اسلامیت نظام صورت می گیرد و همین امر نیاز جامعه به توسعه حوزه های علوم دینی را بیش از پیش ثابت می کند .

حجت الاسلام مدرسی  در ادامه افزود:تمام مدارس علوم دینی و حوزه های یزد در بافت قدیم شهر بوده و توسعه فیزیکی آن ها غیر ممکن است و بر همین اساس تصمیم گیری شد که فضایی در به عنوان فضای اولیه احداث حوزه علمیه جدید یزد در نظر گرفته شود .

مدرسی با اشاره به حمایت همه جانبه استانداریزد از این تصمیم افزود:با حمایت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و تصویب حوزه علمیه قم  و همراهی استاندار یزد زمینی که بخشی از آن متعلق به مسکن و شهرسازی و بخش دیگری از آن متعلق به بازرسی بود به این امر اختصاص یافت .

وی در ادامه به حمایت های همه جانبه مردم از روحانیت در استان یزد افزود :در اولین قدم هزینه تملک زمین حوزه علمیه جدید یزد توسط یکی از پدران شهید استان تماما پرداخت شد و زمین به مالکیت حوزه درآمد  و در اختیار حوزه قرار کرفت .

مدرسی در ادامه به تشریح مشخصات  و طرح ساخت حوزه کاظمیه  پرداخت و افزود:حوزه علمیه کاظمیه در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع و در دو بخش احداث خواهد شد که یک بخش آن مسجدی دو منظوره که همزمان با فعالیت های حوزه در اختیار استفاده کنندگان عمومی محلات همجوار هم خواهد بود که 8هزارنفر از ساکنین مجموعه مسکن مهر واقع در حاشیه بلوار مدرس یکی از این محلات هستند و در مواقع دیگر هم در اختیار حوزه و برگزاری مراسمات و فعالیت های آموزشی حوزه قرار خواهد داشت .

وی افزود:بخش دوم مجموعه دهم به کلاس های درس و ساختمان های آموزشی حوزه اختصاص خواهد یافت .

سید کاظم مدرسی در پایان اظهار داشت :با توکل به خداوند مسئولیت ساخت این حوزه را پذیرفته و امید واریم  که مومنین و بزرگوارانی که تمکن مالی دارند در این امر خیر  و انسان ساز به کمک حوزه بشتابند و یکی از بناهای ماندگار مذهبی دارالعباده جدید را با همت مردمان همیشه الگوی دارالعباده بنا نهیم .

در ادامه این مراسم آیت الله وافی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که اخیرا ایراد فرموده اند اظهار داشت:هجمه های اخیر دشمنان به نظام و اسلام در طول تاریخ سابقه نداشته است ودشمنان  از تمام توان تبلیغاتی خود برای ضربه زدن به اسلام بهره می برند..

آیت الله وافی در ادامه به بزرگان دینی که از یزد به جهان اسلام معرفی شده اند اشاره نموده و افزود:اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که تمام این برگواران از مدارس علمیه شهر یزد استعداد هایشان شکوفا شده و توانسته اند مدارج عالی را طی نمایند و در سطح جهانی مطرح شوند .

آیت الله وافی در ادامه به خاطره ای از امام خمینی (ره) اشاره نموده و گفت :امام می فرمودند در ابتدای راه اندازی حوزه علمیه قم ما 700 طلبه ورشکسته بودیم که صبح ها کتاب ها را برمی داشتیم و در حاشیه شهر قم به درس و بحث می پرداختیم و شب ها به مدرسه فیضیه می آمدیم  و تنها سرمایه ما حضور در قلب مردم بود وی افزود :ما باید در زمینه معنویت حوزه ها کار کنیم و در قلب مردم جا داشته باشیم  و یکی از رموز موفقیت روحانیت شیعه در طول تاریخ این بوده که همیشه در قلب مردم بوده اند و مردم با تمام وجود علماء را قبول داشته اند .

آیت الله وافی در ادامه تاکید کرد :مسئولین استان باید در جهت تسهیل امور کمک کنند و حوزه را حمایت نمایند و قطعا همیشه راهکاری برای حمایت وجود دارد و نگاه حمایتی مسئولین در ساخت حوزه علمیه بزرگترین پشتوانه متولیان ساخت حوزه خواهد بود .

 در پایان این مراسم کلنگ احداث حوزه علمیه کاظمیه یزد توسط یکی از سادات پدر شهید ،آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ،آیت الله ابوترابی ومطهریان رییس شورای شهر یزد ،فلاح زاده  استاندار یزد به زمین زده شد و کار احداث حوزه علمیه کاظمیه رسما آغاز شد.

 

 

سرويس عکس يزدفردا

مجید دهقانی زاده

عکاس : مجید دهقانی زاده

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا