یزدفردا:فردي كه با سرقت اطلاعات حساب بانكي يكي از شهروندان اصفهانی اقدام به سرقت از حساب وي کرده بود، شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ " خسروي " رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان بیان کرد : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه از حساب بانكي وي مبلغي پول به صورت غير مجاز برداشت شده موضوع به صورت ويژه در دستور كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.
سرهنگ خسروی افزود: پس از تشكيل پرونده مقدماتي، ماموران اين پليس تحقيقات خود را در فضاي سايبر آغاز و پس از بررسي هاي علمي وتخصصی و جمع آوري اسناد و مدارك الكترونيكي، نهايتاً متهم شناسايي و دستگير شد.
اين مقام مسئول عنوان داشت: متهم كه در برابر مدارك مستند و ادله محكم پليس قرار گرفته بود صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و دليل عمل مجرمانه خود را عدم توجه شاكي در حفظ رمز عبور كارت بانكي عنوان كرد.
رئيس پليس فتا استان ادامه داد: با اعتراف صريح متهم در اين رابطه پرونده تكميل و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.
سرهنگ خسروي در پايان به شهروندان توصيه نمود : رمز عبور خط مقدم دفاعي شما در حفاظت از اطلاعات ذخيره شده است مطمئن شويد كه از رمزهاي قوي استفاده مي كنيد و با هوشياري آن را حفظ و از بازگوكردن آن براي ديگران اجتناب کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا