یزدفردا:مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بافق از شروع کار برداشت خرما در سطح بیش از1960هکتار از عرصه نخیلات شهرستان بافق خبرداد و گفت: هرساله کار برداشت از اوایل شهریورماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه دارد و برداشت ارقام مرغوب خرمای کبکاب، زاهدی، پیارم توسط کشاورزان منطقه انجام می شود.

 حمید عسکری عنوان کرد : از مجموع سطح زیر کشت این شهرستان، بیش از 560 هکتار آن به کشت انواع نخیلات از نوع مرغوب و اصلاح شده قرار دارد و 1400 هکتار نیز به خرما بومی اختصاص دارد.

 وی افزود: عملکرد محصول نخیلات بومی  2تا3 تن در هکتار و رقم مرغوب واصلاح شده کبکاب 5 تا7تن در هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این سطح مقدار بيش از2000 تن خرما برداشت که پس از تامین نیاز داخلی  بخشی از این محصول بسته بندی و به شهرستانهای همجوار استان صادر می گردد.

 مدیرجهاد کشاورزی بافق در پایان، بیان کرد: رعایت فاصله 8 متری کشت درختان خرما از یک دیگر، کود دهی چاله ای باغات خرما در فصل زمستان، خودداری از هرس برگ های سبز درختان خرما و عدم استفاده از کود شیمیایی سرك به منظور جلوگیری از پژمردگی خوشه های  خرما در هنگام رسیدن رطب و محصول این درخت و ممانعت از تنش های آب دهی وپوشش خوشه خرما با پارچه وبرداشت خرما دراوايل صبح از جمله توصیه های ترویجی به نخل کاران است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا