17 واحد تعاوني روستايي و كشاورزي مستقر در شهرستانهاي يزد و صدوق افزون بر 16 هزار تن محصول مازاد بر مصرف كشاورزان عمدتاً شامل شير، جو، ذرت، خيارگلخانه اي و مرغ به ارزش 140 ميليارد ريال به صورت توافقي خريداري كردند.

بنا به گفته رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان يزد از ابتداي سالجاري تاكنون ميزان 16 هزار تن انواع محصولات كشاورزي و توليدات دامي به ارزش بالغ بر 140 ميليارد ريال توسط شبكه تعاونيهاي روستايي و كشاورزي شهرستانهاي يزد و صدوق خريداري شده است. اسماعيلي افزود اين محصولات عمدتاً شامل 8300 تن شير، 900 تن مرغ، 3000 تن جو، 1800 تن ذرت و 1500 تن محصولات گلخانه اي مي باشد. وي خريد و فروش توافقي محصولات كشاورزي را يكي از وظايف اصلي شركتهاي تعاوني روستايي و كشاورزي عنوان كرد و مهمترين هدف آن را كمك به نقش توليد كننده در راستاي بازاريابي محصول و حذف واسطه هاي غير ضرور دانست.

رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان يزد اضافه كرد بخشي از محصولات ياد شده از جمله شير و خيارگلخانه اي مازاد بر مصرف استان بوده و به خارج از استان و حتي خارج از كشور صادر مي شود.

اسماعيلي گفت طي مدت ياد شده ميزان 700 تن انواع نهاده هاي كشاورزي و بيش از 8600 تن انواع نهاده هاي دامي توسط شبكه تعاونيهاي روستايي و كشاورزي بين كشاورزان و دامداران توزيع شده است.

وی عنوان کرد با توجه به فقدان نمایندگی سازمان تعاون روستایی در شهرستان صدوق، تشکلهای این شهرستان زیر نظر اداره تعاون روستایی شهرستان یزد فعالیت می کنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا