بهره براداري از نخستين سيلوي بتني تمام مكانيزه كشور

یزدفردا :در مراسمي با حضور استاندار و جمعي از مسئولان نخستين سيلوي بتني تمام مكانيزه كشور با ظرفيت پنجاه هزار تن در يزد به بهره برداري رسيد .
اين سيلوي 50 هزار تني داراي 6 مخزن با ارتفاع 55 متر و با زير بناي دو هزار متر مربع در مدت دو سال احداث شده است .
براي ساخت اين سيلو بيش از پنجاه ميليارد ريال از محل تسهيلات مصوب دور اول سفر رييس جمهور به استان يزد و بخش خصوصي هزينه شده است .

استاندار در مراسم افتتاح نخستين سيلوي 50 هزار تني تمام مكانيزه كشور با بيان اينكه در نظام هاي مخلوقات خداوند هيچ گونه تحول / انقلاب و توسعه اي وجود ندارد گفت : انسانها در تمامي حوزه ها مشغول تحول / انقلاب و تكامل بوده اند .

فلاح زاده با اشاره به اينكه انقلاب تنها مربوط به حوزه سياسي نيست بلكه در بخشهاي مختلف از جمله اسكان / ادبيات / كشاورزي و فرهنگي انقلاب روي داده است به دستاوردهاي عظيم كشور در عرصه هاي مختلف اشاره كرد .

استاندار با بيان اينكه ظرفيت سيلوهاي كشور قبل از انقلاب اسلامي 700 هزار تن و در حال حاضر به 6 ميليون تن رسيده است افزود : هم اكنون سيلوهاي مختلفي با ظرفيت سه ميليون و 700 هزار تن در كشور در حال ساخت است .

فلاح زاده همچنين ساخت سيلوي 50 هزار تني يزد را توسط متخصصان داخلي / حداقل آسيب ديدگي گندم و كاهش هزينه هاي نگهداري و حمل و نقل را از ويژگيهاي اين سيلو برشمرد و از دست اندركاران ساخت آن قدرداني كرد .

مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه ده كشور هم در اين مراسم با بيان اينكه در سال گذشته دررابطه با خريد گندم دوره سختي را سپري كرده ايم افزود : خوشبختانه با درايت مسئولان معدل خريد گندم در استانها 4 برابر شده و امسال خريد گندم در كشور به 10 ميليون تن رسيده است .
نوري همچنين از اجراي طرح خروج از گندم اماني از اول دي ماه و طرحهاي نظارتي و رتبه بندي نانوايان خبر داد .
مدير كل غله و خدمات بازرگاني استان هم گفت : استان يزد بدليل موقعيت جغرافيايي و شرايط آب و هوايي مكاني مناسب براي نگهداري گندم است .
اعلايي پور با اشاره به اينكه 130 هزار تن مصرف سالانه گندم در استان يزد است از صدور 4 مجوز براي ساخت سيلو در استان خبر داد .
نعمت بخش رييس هيئت مديره شركت آرد روشن يزد نيز از احداث خط توليد آرد سمولينا در استان خبر داد و گفت : اين طرح با هزينه اي بالغ بر 90 ميليارد ريال و اشتغالزايي براي 50 نفر در مدت 15 ماه آماده مي شود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا