کلهر بر صندلی میرحسین می‌نشیند ؟


یزدفردا"خبرآنلاین مدعی شد:

شایعه‌ها از برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر می‌دهد.

شایعه هایی به گوش می رسد که از برکناری میرحسین موسوی از فرهنگستان هنر در یکی دو هفته آینده حکایت می کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از تصمیمش برای انتخاب روسای فرهنگستان ها از میان سه نفر از صاحب‌نظران برجسته کشور و به پیشنهاد مجمع عمومی و حکم ریاست عالیه فرهنگستان (رئیس‌جمهور) شروع به اتخاذ تصمیم هایی بدیعی کرده است.

با توجه به مسائل اخیر و تغییر در اساسنامه فرهنگستان ها انتظار می رفت که ریاست فرهنگستان هنر تغییر یابد و میرحسین موسوی از این سمت برکنار شود. اما باید دید شورای عالی انقلاب فرهنگی و احمدی نژاد چه کسی را برای جانشینی او بر می گزینند. شنیده ها از منابع گوناگون از انتخاب جانشین در هفته آینده و از بین افرادی که برای عضویت در این فرهنگستان معرفی خواهند شد خبر می دهند.

به گزارش خبرآنلاین، با توجه به تلاش های دولت برای ورود و تثبیت مهدی کلهر در حوزه امور هنری و فرهنگی کشور، ممکن است او یکی از گزینه ها برای جانشینی میرحسین باشد.

خبر دیگر این که «محمدرضا مخبر دزفولی»، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از عضویت علی معلم دامغانی، شاعر معاصر در فرهنگستان هنر خبر داد. او گفت: با رای موافق اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، حضور علی معلم دامغانی به عنوان یکی از اعضای پیوسته در فرهنگستان هنر تصویب شد. به نظر می رسد علی معلم به عنوان یک شاعر منطقی تر بود عضو فرهنگستان زبان شود نه فرهنگستان هنر که هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایشی را در بر می گیرد.

با توجه به خبر برکناری دکتر ایرج فاضل، رئیس سابق فرهنگستان علوم پزشکی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از 19 سال احتمالا باید منتظر اتفاقات دیگری در زمینه تغییر مدیریت در فرهنگستان ها باشیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا