پاسخ حجت الاسلام مطهریان عضو شورای شهریزد به خانه مطبوعات یزد

دست يکايک خبرنگاران منصف را مي بوسم وبرخوردم با خبرنگار هفته نامه بشارت نو  عاري از هرگونه بي احترامي بوده است

یزدفردا "در پي انتشارمطالبي در هفته نامه بشارت نو ودرخواست خانه مطبوعات پاسخ حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان عضو شورای اسلامی شهریزد  که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا قرار گرفته  است منتشر می شود :
 متن کامل  این نامه به شرح زیر است :

رياست و اعضاي محترم خانه مطبوعات يزد

سلامٌ عليکم"احتراماً"عطف به رونوشت نامه شماره 198 / 3 مورخ 10/8/88 بدينوسيله مطالب ذيل را جهت تنوير
افکار اعضاي محترم آن نهاد مطبوعاتي تقديم مي دارم باشد که با شفاف سازي و بيان حقايق جلو ناحق گويي ها ، دروغ پراکني ها واستفاده ابزاري از حرفه شريف خبرنگاري گرفته شود:
1- اينجانب با توجه به مواضع غير منطقي خبرنگار، صاحب امتياز و مدير مسئول هفته نامه بشارت نو قصد پاسخگويي به مطالب مغرضانه وغيرکارشناسي جريده مرقوم الذکر را ندارم چراکه به نظر اين حقيراو به وظايف خود آگاهي ندارد وهر
از چندگاهي دست به انتشار چنين مطالبي مي زند واگر بخواهيم پاسخ دهيم هميشه بايددست به قلم باشيم .

2- برخورد اين حقير در دفتر رئيس محترم شوراي اسلامي شهر يزد با نامبرده بدين شرح بوده است « قبل از رؤيت وي هفته نامه اي رامشاهده کردم که مطالبي را غير کارشناسي و از روي بدبيني که نسبت به فعاليت هاي شهرداري و شوراي اسلامي شهر(درمورد نحوه اجراي پل معلم) داشته نوشته است . فلذا درمواجهه با وي گفتم : « اين همه هزينه شهرداري در ساخت و تملک اين پل صرف شده و الآن وقت آن است که از اين اقدامي که با تلاشها و پي گيري هاي شبانه روزي پيمانکار ومجموعه شهرداري و نظارت مؤثر شوراي اسلامي شهر به ويژه رئيس محترم کميسيون عمران در حال بهره برداري است تشکر شود نه اينکه عينک بدبيني را بر چشم بگذاريم و ايرادات و نواقص جزئي را اينگونه بزرگ کرده و ذهن مردم را مشوش نمائيم » . در عين حال اذعان کردم که البته اگر مشکلي دراجراي پروژه ها است مسئولين شهرداري وپيمانکار بايد پاسخ دهند . ابتدا اين مطالب با لحن کاملاً آرام و بدون عصباني بيان شد بعد از عرض بنده نامبرده با لحن طلبکارانه اي گفت: من مي خواهم بدانم که چرا اينهمه پول مردم را خراب کرده ايد؟!! و آن را دور ريخته ايد!! که در جواب وي گفتم به شما چه ؟ مگر شما چه کاره اي ؟ (منظورم اين بود که اين کار در راستاي وظايف شما نيست بلکه مراجع مربوطه نظارتي مانند سازمان بازرسي و... مي باشد) و هرگز کلمه فضولي را به کار نبردم و از محل دفتر شورا به داخل صحن شورا رفته و درب را هم پشت سر خود بستم .
3- اين جانب هم حرفه خبرنگاري وکار مطبوعاتي را مقدس وشريف مي دانم واعتقاد دارم خبرنگاران مي توانند نگهبانان خوبي براي کشور وناظران صادقي بر عملکرد مسئولين محترم باشند اما اين نشريه يا به وظايف خود آشنا نيست يا از روي اغراض مختلف (که بعضي از آنها حداقل براي اينجانب روشن است) دست به تخريب مي زند ودر همين جا اعلان مي کنم که دست يکايک خبرنگاران منصف را مي بوسم وبرخوردم با خبرنگار هفته نامه بشارت نو را نه به عنوان شخصيت حقوقي وي بلکه به عنوان شخصيت حقيقي اش اعلام مي دارم گرچه برخورد فوق عاري از هرگونه بي احترامي بوده است.
4- اعتقاد بنده اين است که حرفه شريف خبرنگاري نبايد به عنوان ابزار کوبيدن افراد ومحل باج گيري باشد يعني نبايد از مطبوعات استفاده ابزاري کرد . ولي متأسفانه هفته نامه مذکور به اين رويه پرداخته و هر جايي که گير مي کند مي خواهد با سؤاستفاده از هفته نامه اش باج خواهي کند و زير بليط بعضي از افراد وجريانات سياسي روزگار بگذراند . ضمن آنکه يکي از وظايف آن امانت داري است اما به اين کم هم اکتفانکرد وعلي رغم درخواست اعضاي شوراي اسلامي شهر
درجلسه مورخ88/8/10 مطالبي راکه به عنوان گلايه هاي درون شورايي بود منتشر نمود
آيا اين است رسم امانت داري؟!

5- اينجانب هم عقيده دارم که اگر اجراي هرپروژه اي در شهرداري داراي نقص فني باشد مسئولين مربوطه و پيمانکار بايد پاسخگوباشند ضمن آنکه تحويل هر پروژه اي بايد به تأييد ناظران در چند مرحله برسد وقطعا در باره اين پروژه اين کار انجام شده است ضمن آنکه ايرادي که با آب وتاب بيان شده از نظر کارشناسان ومتخصصين مردود مي باشد .

6- در هفته نامه مذکور شماره 190 در صفحه اول مطلبي را بيان کرده است که اينجانب با خانواده اصلاح طلبان همکار و در شورا محافظه کارم که عرض مي کنم از افتخاراتم خدمت 15 ساله در مؤسسه مهد قرآن حضرت جواد الائمه ( ع) استان يزد بوده و هست و البته اين مؤسسه وابسته به هيچ جريان يا مؤسسه مشابه ديگري هم نيست و هيچگونه وابستگي به هيچ حزب وگروهي نداشته و ندارد و اصلاً معناي واژه محافظه کاري که مد نظر اوست را نيز نمي دانم و خوشحالم که همواره در مسير ارزشمند و نوراني ولايت فقيه بوده و هستم .

7- ودرآخر اينکه علت عداوت و خصومت نامبرده با شورا و به ويژه با اينجانب اين است که در اوايل دوره سوم شورا مقداري اخبار شورا در هفته نامه مذکور منتشر مي شد نامبرده درخواست وجهي از بابت چاپ اخبار وگزارشات شورا نمود که اين خلاف ضوابط اطلاع رساني ومطبوعاتي است و اينجانب با پرداخت هرگونه وجهي خلاف ضوابط مخالفت نمودم که البته رئيس وقت شورا هم مخالف بود از آن زمان تاکنون شورا ،اينجانب و شهرداري مغضوب نامبرده شده ايم .
حميد رضامطهريان عضو شوراي اسلامي شهر يزد



رونوشت:واحدمطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان يزد

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا