سرهنگ مهدی زارع رئیس پلیس راهور استان یزد علت اصلی تصادفات را تغییر مسیر ناگهانی و عدم حرکت بین خطوط عنوان کردند.

یزد فردا: رئیس پلیس راهور استان یزد علت اصلی تصادفات را تغییر مسیر ناگهانی و عدم حرکت بین خطوط عنوان کرد. متن گفتگوی جناب سرهنگ مهدی زارع، رئیس پلیس راهور استان یزد را درباره علت اصلی تصادفات و اهمیت رانندگی بین خطوط مطالعه بفرمایید:

رانندگی بین خطوط امری ضروری است و نقش مهمی در انضباط ترافیکی دارد

رئیس‌پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه تعدادی از تصادفات در معابر درونشهری ناشی از تغییر مسیر و عدم حرکت بین خطوط است اظهار داشت: رانندگی بین خطوط امری ضروری است و نقش بسیار مهمی در انضباط بخشی ترافیک و کاهش تصادفات دارد، در واقع حرکت بین خطوط نشانه فرهنگ صحیح رانندگی و از مصادیق حقوق شهروندی است.

سرهنگ مهدی زارع اظهار داشت: برخی از رانندگان به دلیل فرار از تراکم ترافیک و عجله و شتاب بی مورد اقدام‌به تغییر مسیرهای پی در پی می‌کنند که این امر علاوه بر ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان، باعث تشدید ترافیک و برهم زدن نظم عمومی می‌شود و از سوی دیگر بسیاری از تصادفات در معابر به دلیل عدم حرکت بین خطوط به وقوع می‌پیوندد.

در صورت نیاز به تغییر مسیر، با احتیاط کامل از راهنما استفاده شود

رییس پلیس راهور استان با اشاره به ماده ۱۱۹ آئين نامه راهنمايی و رانندگی خاطرنشان کرد: در راههای خط کشی شده وسایل نقلیه باید بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج از مسیر و یا تغییر خط عبوری، احتیاط کامل نموده و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه سازند و سپس با رعایت حق تقدم عبور وسایل نقليه ای که در خطوط کناری در حرکت هستند وارد خطهای عبوری دیگر شوند.

سرهنگ زارع افزود: عدم رانندگی بين خطوط یک اقدام خطر آفرین، برخلاف مقررات و ناقض حقوق شهروندی بوده و رعایت این مهم در تمامی معابر اعم از خیابانهای یکطرفه و دوطرفه امری ضروری است چرا که رانندگی در محدوده تعیین شده سهم عبور وسایل نقلیه، علاوه بر هدایت صحیح راننده و ایجاد نظم ترافیک در نهایت کاهش تصادفات را در پی خواهد داشت.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا