با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و اهمیت توسعه و رشد مراکز دانش بنیان و فن آور، در سال جاری مجموعه استان درصدد تحقق حداکثری این شعار برخواهند آمد.
یزدفردا"با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و اهمیت توسعه و رشد مراکز دانش بنیان و فن آور، در سال جاری مجموعه استان درصدد تحقق حداکثری این شعار برخواهند آمد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با برگزیدگان یزدی «جشنواره ایده های اشتغال زا و کارآفرینی کشور» دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه استان یزد در تمامی ابعاد صنعتی، گردشگری و علمی در بین استان های کشور سرآمد است گفت: استان یزد در زمینه صنعتی رشد خوبی داشته و فرصت اشتغال زیادی را برای همشهریان و حتی مردم دیگر استان فراهم نموده است.
وی با بیان اینکه قشر تحصیلکرده استان جزو آمار بیکاری استان هستند افزود: این آمار زیبنده استانی که از لحاظ علمی جزو برترین های کشور است نیست.
فلاحتی با اشاره به شعار سال گفت: چندین سال است که توسعه مراکز دانش بنیان و پارک های علم و فن آوری، توسعه مشاغل خانگی، استارتاپ ها و ... در دستور کار قرار دارد. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و اهمیت توسعه و رشد مراکز دانش بنیان و فن آور، در سال جاری مجموعه استان درصدد تحقق حداکثری این شعار برخواهند آمد.
وی ضمن اظهار خرسندی از اینکه از بین 5 هزار و 400 ایده ارسالی به دبیرخانه جشنواره، دو ایده برتر از استان یزد بوده، گفت: خانم مشتاقیون با توجه به اینکه تنها 18 سال سن دارند از برگزیدگان این جشنواره هستند و این خود نشان از پتانسیل و ظرفیتی است که در استان وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این نشست بر رفع موانع و مشکلات پیش روی مراکز دانش بنیان و فناور تاکید کرد.
گفتنی است در اسفندماه سال گذشته با حضور حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی اختتامیه اولین جشنواره ایده‌های برتر اشتغال‌زا و کارآفرینی برگزار شد که ایده «خشک کردن محصولات کشاورزی در محیط خلاء با تکنولوژی نوین حفظ آب استحصال شده» که در کشاورزی کاربرد داشته و در مرحله تولید نیمه صنعتی است توسط محمدسعید جلادت دارای مدرک مهندسی مکانیک به مرحله نهایی راه یافته و در بین 15 اثر برگزیده قرار گرفت.
همچنین ایده «استبرق جایگزینی مناسب برای پنبه در صنایع نساجی» که کاربرد آن در حوزه صنعت است نیز توسط مانا السادات مشتاقیون به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت و در جمع برترین ها قرار گرفت.
 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا