معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد: هم اکنون هفت بانوی باردار به دلیل درگیری شدید ریه در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

به گزارش یزدفردا: دکتر نوری شادکام گفت: در هفت روز گذشته، هزار و ۶۳۱ نفر بستری جدید در بیمارستان‌ها داشتیم که متاسفانه ۵۱ نفر از آن‌ها به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: گرچه میزان کشندگی بیماری در افراد بستری از موج‌های قبلی کمتر شده است، ولی با توجه به گستردگی بیماری و پایین آمدن میانگین سنی مرگ در استان باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از اطفال به عنوان مهمترین منبع انتقال بیماری کرونا در استان یاد کرد و اظهار داشت: اطفالی که نشانه‌های کمتری دارند یا بیمار هستند، ولی مشکل آنچنانی ندارند به انتقال بیماری می‌پردازند.

نوری شادکام ادامه داد: مهمترین گروه‌های در معرض خطر، رنج سنی ۴۰ تا ۶۰ سال است. افراد بالای ۶۰ سال به دلیل واکسیناسیون و افراد زیر ۴۰ سال با کمترین درگیری مواجه هستند، اما این رنج سنی بیشترین موارد بستری و مرگ و میر را تشکیل می‌دهند.

وی بر لزوم هوشیاری بانوان باردار تأکید کرد و ادامه داد: متاسفانه هفت بانوی باردار به دلیل درگیری شدید ریه در بخش آی سی یو قرار دارند.

نوری شادکام تأکید کرد: هر موردی از درگیری اطفال را به حساب سرماخوردگی یا اسهال تلقی نکنیم بلکه تا وقتی ثابت نشده است حتما این علائم را کرونا بدانیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا