مراسم بزرگداشت روز «آتش‌نشانی و ایمنی» و تقدیر از آتش‌نشانان و همچنین رونمایی المان آتش‌نشان روز دوشنبه طی مراسمی در میبد برگزار شد.

یزدفردا: فرماندار میبد روز دوشنبه در این مراسم گفت: کار و فعالیت نیروهای آتش‌نشانی  بسیار ظریف و همراه با حساسیت و استرس و حادثه خیز است.

وی تصریح کرد: استقبال آتش‌نشانان از خطر و مقابله با آن با هدف نجات جان مردم ستودنی است و همه نیروهای آتش نشانی میبد تا به حال نشان داده‌اند علی رغم مشکلاتی که دارند همیشه به صورت آماده باش برای خدمت‌رسانی هستند.

فرماندار میبد در ادامه قشرهای حقوق بگیر جامعه را از اقشاری دانست که در اوضاع نابسامان اقتصادی بر خلاف قشرهای دارای مشاغل آزاد و بازاری  با مشکلات و دغدغه‌های مالی زیادی روبرو هستند.

وی ادامه داد: وضع اقتصادی قشرهای دارای مشاغل آزاد و افراد بازاری  با تورم بالا و پایین می‌رود و مانند قشرهای حقوق بگیر درگیر مشکلات اقتصادی نیستند.

فلاح همچنین از اقدامات شهرداری در راستای حمایت کارمندان و پرسنل آتش‌نشانی قدردانی کرد.

شهردار میبد نیز گفت:آتش‌نشانان همیشه به صورت آماده‌باش هستند و  در زمان وقوع حادثه با تمام وجود بدون ترس در دل حوادث می‌روند.

علیرضا نقوی افزود: در هنگام روی دادن حوادث طبیعی مانند سیل در کنار نیروهای اورژانس و هلال احمر ، نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی هم حضور و تلاش در سامان دادن به اوضاع و رفع خطر دارند.

وی با اشاره به اینکه بدنه آتشنشانی میبد نیاز به نوسازی و افزایش نیرو تجهیزات دارد ، تصریح کرد: آتش نشانی میبد در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ ، حدود ۶۰۷ مورد عملیات امداد و نجات داشته‌است که از این تعداد ۲۱۴ مورد اطفای حریق بوده‌است.

شهردار میبد ادامه داد: ۳۹۳ مورد دیگر نیز شامل نجات محبوس‌شدگان در خورو یا یک اتاق ، ایمن سازی صحنه‌های تصادف ، رفع آبگرفتگی در مواقع سیل زدگان و نجات افراد در چاه افتاده می‌باشد.

وی به آموزش دادن به دانش‌آموزان و تذکر مسائل ایمنی در سطح شهر را از دیگر فعالیت‌های نیروهای آتشنشانی ذکر کرد.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از آتش نشانان تقدیر شد و محمد جواد بحری سرپرست آتش نشانی میبد به عنوان مدیر عامل این سازمان معرفی شد.

همچنین مصادف با روز «آتش‌نشانی و ایمنی» کلنگ احداث اورژانس بخش بفروییه  میبد بر زمین زده شد و مراسم رونمایی از یک باب ماشین آتشنشانی در میدان محبت این بخش برگزار شد.

آتش نشانی میبد ۳ ایستگاه خدمت رسانی و ۲۶ نیرو دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا