استاندار یزد از بیماران هموفیلی استان نشان شجاعت «قهرمان سلامت» دریافت کرد و نسبت به پیگیری سایر مشکلات این قشر از بیماران خاص اعلام آمادگی کرد.

یزد فردا: جمعی از بیماران هموفیلی استان در دیدار با استاندار یزد، ضمن تقدیر از وی به علت حمایت‌های ویژه از این بیماران خاص، مشکلات هموفیلی‌های استان یزد را مطرح کردند و خواستار پیگیری شدند.

 

«رضا خواجه سروی» مسئول کانون هموفیلی استان در این دیدار به توجه خاص استاندار یزد به عنوان اولین مسئول در این رده نسبت به بیماران هموفیلی اشاره کرد و گفت: شاید برای اولین بار در دوره مدیریت یک استاندار، شاهد حمایت و توجه وی به این بیماران خاص به طور ویژه هستیم و امیدواریم که مشکلات این حوزه در دوره سکانداری استاندار فعلی یزد برطرف شود.

 

وی از حمایت استانداری نسبت به این حوزه با اعطای بسته‌های معیشتی، هدایای نقدی و اختصاص داروخانه به بیماران خاص در بیمارستان شهید صدوقی(ره) یاد کرد و  گفت: مشکل آسانسور بیماران خاص به ویژه بیماران هموفیلی بعد از گذشت هشت سال، در این دوره مورد توجه قرار گرفته ولی تسریع در رفع آن با توجه به شرایط بیماران هموفیلی حائز اهمیت است.

 

خواجه‌سروی به مشکل نبود محلی برای استقرار کانون هموفیلی و ارائه خدمات به این بیماران نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ساختمانی چند طبقه و استیجاری و بدون آسانسور در اختیار این بیماران است که به زودی نیز باید تخلیه و خانه به دوش شویم لذا همانطور که از قبل این موضوع را به اطلاع استاندار رساندیم، خواستار توجه جدی در این باره هستیم.

 

مشکل نبود متخصص به خصوص دندانپزشک برای ارائه خدمات درمانی به این بیماران، ارائه نشدن خدمات از سوی کلینیک دولتی خاتم‌الانبیا به بیماران هموفیلی در دوران کرونا و مشکل بلاتکلیفی زمین شرکت تعاونی بیماران هموفیلی از دیگر مسائلی بود که در این نشست با استاندار یزد در میان گذاشته شد.

 

«محمد علی طالبی» استاندار یزد هم در این نشست ضمن توجه به مشکلات مطرح شده از سوی بیماران و پیگیری آنها در حین جلسه، اظهار کرد: مشکل آسانسور را در قالب مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی مجدداً پیگیری خواهیم کرد و در رابطه با مشکل ساختمانی برای کانون هموفیلی نیز اقدام می‌کنیم.

 

وی از پیگیری و رفع مشکل زمین تعاونی این بیماران در منطقه زارچ خبر داد و خواستار ارائه طرحی از سوی بیماران هموفیلی برای رفع بلاتکلیفی سرمایه‌گذاری در این حوزه شد.

 

استاندار در بخش دیگری از جلسه نیز در رابطه با مشکل تامین داروهای خاص، مسائل معیشتی و سایر موارد، با این بیماران به گفت‌وگو نشست.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا