استاندار گفت: تعاونی بهترین ابزار برای هدایت سرمایه های خرد و سرگردان جامعه ‌است.

یزد فردا: محمدعلی طالبی، صبح امروز در نشست پانزدهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد که با حضور جمعی از تعاونی‌های برگزیده و مسئولان استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی بهترین ابزار برای هدایت سرمایه‌های خرد و سرگردان جامعه است.

طالبی با تبریک هفته تعاون و اشاره به خدمات این بخش به جامعه در دهه‌های گذشته، عنوان کرد: در استان یزد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت بخش تعاون وجود دارد و باید از آنها برای رونق تعاونی‌ها بهره گرفته شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه مهمترین کارکرد تعاونی‌ها جذب و مدیریت سرمایه‌های خرد است، ادامه داد: جذب این سرمایه‌ها از جهات مختلفی حائز اهمیت بوده و باید در این زمینه برنامه دقیقی در کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: جلوگیری از ورود بدون برنامه سرمایه‌های مردم به بازارهای تورم زا همچون ارز و طلا و همچنین کاهش شکاف طبقاتی از جمله مزایای جذب سرمایه‌های خرد توسط تعاونی‌ها است.

طالبی با بیان اینکه به دنبال فعال‌تر شدن بخش تعاون در یزد هستیم، گفت: ایجاد انگیزه درون تعاونی‌ها برای گشوده شدن عرصه‌های جدید فعالیت و فراهم سازی زمینه‌ها برای ورود گروه‌های با سرمایه اجتماعی مناسب به عرصه تعاونی از جمله برنامه‌های ما در این عرصه هستند.

استاندار یزد یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان در زمینه تعاونی، می‌توانیم شاهد الگوهای جدید از فعالیت این بخش در استان باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا