سید محمد صادق کلانتری خبرنگار یزدفردا :جمال‌الدین عزیزی ظهر امروز در نشست خبری با تبریک روز شهرداری و دهیاری‌ها، گفت:
با اشاره به اینکه بحث مغایرت اصلاً موضوع کمبود پول یا منابع مالی نیست، و موضوع این است که از مردم به ازای مطالباتی که دارند یکسری اسناد دریافت می‌شود و چون سیستم شهرداری‌های درگذشته با سیستم امروز متفاوت بوده به شکل نقدی نگهداری می‌شده و بعداً به‌صورت تعهدی تغییر یافت، در جریان تغییرات اسناد دریافتنی شهرداری با سیستم مالی شهرداری دچار مغایرت شد.


شهردار یزد عنوان کرد: الآن طراحی روشها و فرآیند ها به شکلی است که امکان وجود مغایرت وجود ندارد و سیستم نرم‌افزاری و کاری و فرآیندهای تعریف‌شده امکان مغایرت مجدد را ندارد.
 شهرداری‌های در حدود 300 نوع خدمت به شهرها ارائه می‌کنند که در سرفصل‌ها و موضوعات مختلف است و در شهر یزد همین خدمت‌رسانی را به مردم انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه شهرداری یزد در قالب ده سازمان و پنچ منطقه در طول سال انجام‌ وظیفه می‌کنند
گفت شهر یزد با ثبت جهانی‌شدن شرایط دیگری را به لحاظ توسعه شهری پیداکرده و محور فعالیت‌ها شهری و شهرداری از توسعه محور  به حفاظت محور تغییر نموده و اولویت پروژه‌ها این است که اصالت شهر حفظ شود، درعین‌حالی که خدمات و فضای مناسبی را برای همشهریان عزیز داشته باشیم .

عزیزی با اشاره به اقدامات شهرداری در سال گذشته، گفت سال گذشته بخش زیادی از بودجه شهرداری به علت کرونا محقق نشد و معوق مانده است و تکمیل و ادامه برخی از پروژه‌ها به امسال و سال  اینده موکول گردیده که امیدواریم در شرایط کنونی بتوانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

شهردار یزد در ادامه با اشاره به مغایرت‌های به وجود آمده در شهرداری یزد، گفت: بحث مغایرت‌های مالی محتمل ترین سوال این نشست خبری بود .و در چند ماه گذشته مطرح‌شده، موضوعی که به لحاظ مالی گزارش حسابرس و شهرداری در سال 96 درج‌شده و کما اینکه در سال‌های قبل هم این گزارش ارائه می‌شد. اعضای شورای شهر یزد تصمیم گرفت که وضعیت این مغایرت مشخص و روشن شود و در صورت‌های مالی، این اعداد در سال‌های بعد مشاهده نشود.

 

در حال حاضر هیچ‌گونه مغایرتی در شهرداری یزد وجود ندارد

وی اضافه کرد: با همکاری نزدیک که بین کمیته حسابرسی، کمیسیون بودجه شورا و همکارانمان در شهرداری   
وشورای اسلامی شهریزد صورت گرفت بعد از جلسات متعدد و بررسی‌های زیاد این مغایرت‌ها مشخص و گزارش آن به شورای اسلامی شهر یزد ارائه و تقریباً به لحاظ رفع مغایرت‌ها در حال حاضر مشکلی نداریم و اعضای شورای شهر هم این مسئله را صحه‌گذاری کردند.

و بنا به تصمیم و درخواست شورای اسلامی شهر یزد بر این شد که فرآیندهایی که ممکن است در شهرداری دچار مشکل و بعضاً منجر به این مغایرت‌ها شده، اشکالاتش رفع شود و تصمیم آن‌هم در آخرین جلسه و رای گیری که شد و درنهایت شهرداری یزد مکلف شد تا فرآیندهای مالی را بازنگری و اگر گردش کارها نیاز به اصلاحات و تغییر رویه‌ها داشت نیز موردبررسی قرار گیرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین قرار بر این شد تا نرم‌افزار مالی شهرداری موردبررسی مجدد قرار گیرد و اگر آن‌هم نیاز به اصلاحاتی دارد اجرایی شود. درزمینهٔ نیروی انسانی هم مصوبه شورا این بود که مجدداً بررسی بر روی ساختار نیروی انسانی و توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی در بحث مالی داشته باشیم که جز وظایف اصلی ما نیز است.

وی  با بیان اینکه قراردادهای بزرگ در یزد اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مسئله شفافیت به‌خوبی اجرایی شود، افزود: اصلاح فرآیندها در شهرداری به نحوی اتفاق افتاده که در حال حاضر هیچ مغایرتی بین اسناد و سیستم دریافتی وجود ندارد و با تعریف مکانیزم، این مغایرت‌ها دیگر بروز نخواهد کرد و اگر هم مغایرتی بود همان لحظه مشخص و باید رفع شود.

شهردار یزد با بیان اینکه این فعالیت‌ها، گزارش‌ها و نظارت‌ها در جهت شفاف و روشن شدن بیشتر مسائل شهرداری انجام می‌گیرد، گفت: اطمینان می‌دهم که در شهرداری همه حافظ منافع و حقوق شهروندان هستیم و تا جایی که در توان داریم بر اساس قانون و مصوبات شورای شهر منابعی که از طریق مردم در اختیار ما قرار گیرد در جای خود مصرف و هزینه شود و سعی داریم اعتمادی که مردم به ما دارند باقی بماند.


عکس از: مجید دهقانی زاده










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا