مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به تعیین شعار "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری برای سال جدید، گفت: "جهش تولید " با حمایت اثربخش و کارا از تولیدکنندگان واقعی محقق می شود.

" علی نمازی " با تبریک سال نو افزود: در این راستا همه بخش ها اقتصادی باید در کنار هم قرار گیرند و همه تلاش ها باید بر محور این شعار متمرکز شود.

وی سهولت در صدور مجوزهای کسب و کار، توجه به سرمایه گذاری و رفع قوانین مخل کسب و کار، تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی هدفمند، کاهش بروکراسی اداری، توجه به بازار داخلی و کالاهای تولید داخل، تشویق صادر کنندگان، مبارزه با قاچاق کالا، اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی و  برخی دیگر از مشوق های سرمایه گذاری، بانکی، مالیاتی، بیمه ای و غیره می تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه انتخاب عنوان سال "جهش تولید" در امتداد شعار "رونق تولید" سال قبل صورت گرفته است؛ توجه به مصرف کالاهای تولید داخل را نیز لازمه تحقق جهش تولید دانست و گفت: در این زمینه تولید کنندگان، مردم و مسئولان نقش اساسی دارند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه برای جهش تولید باید بازارهای داخلی رونق بگیرد گفت: در واقع مردم باید با مصرف کالاهای تولید داخل نقش خود را ایفاء نمایند و استقبال مردم از کالای تولید داخلی هم کمک به مردم و هم کمک به اقتصاد کشور است واگر مردم از کالاهای تولید داخل استقبال نکنند، طبیعتا این چرخه رونق و جهش تولید داخلی شکل نخواهد گرفت.

وی به وظایف صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در راستای رونق و جهش تولید اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف مهم صاحبان صنایع داخلی، کیفیت‌بخشی و بالا بردن سطح استاندارد تولیدات‌شان است؛ اگر تولیدکنندگان نسبت به بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی توجه، دقت و اهتمام داشته باشند، مردم نیز برای خرید تولیدات داخلی رغبت بیشتری از خود نشان خواهند داد.

نمازی با بیان اینکه پشتیبانی بخش های اقتصادی از تولید، حضور موثر بخش خصوصی در این عرصه و حمایت دولت به خصوص در زمینه صادرات می تواند به جهش تولید کمک کند اظهار داشت: باید تولید کننده داخلی بتواند نیازمندی های خود را از خارج از کشور با سهولت تامین کند و صادر کننده بتواند محصولتولید شده را با سهولت صادر نماید.

وی گفت: جهش تولید در بستر محیط باثبات اقتصادی، فضای كسب و كار مناسب، نظام تامین مالی كارآمد و چارچوب سیاستگذاری هوشمند محقق خواهد شد و دستیابی به آن در گرو تقویت بخش های پیشران اقتصادی و زنجیره های تولید، تشویق سرمایه گذاری، حمایت از نوآوری و رفع موانع تولید است.

وی همچنین  توسعه سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار  را گام اساسی برای جهش تولید عنوان کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی در سال گذشته که به نام سال رونق تولید نامگذاری شده بود انجام شده اما لازم است این اقدامات با تلاش بیشتر ادامه یابد.

وی تامین امنیت برای سرمایه گذاران و ایجاد آرامش در فضای تولیدی را هم در جهت تحقق جهش تولید مهم ارزیابی کرد و افزود: باید امسال تمامی فعالیت‌ها در راستای اطمینان بخشی به سرمایه گذاران قرار گیرد تا افرادی که وارد عرصه تولید می‌شوند به راحتی کالای خود را تولید کنند و مطمئن باشند در تمامی زمینه‌ها از تضمین کیفیت کالا تا تولید، توزیع و حمل و نقل حمایت خواهد کرد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا