یزدفردا:فومنی با بیان اینکه امکان حضور اصلاح طلبان با یک هویت جدید در انتخابات وجود دارد؛ گفت: لیست امید تکرار نخواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد زارع با بیان اینکه اصلاح‌طلبان قرار هست با شرط در انتخابات شرکت کنند؛ گفت: اصلاح طلبان گفته اند که اگر نامزدهای آنها تائید شوند در انتخابات شرکت کرده و لیستی را ارائه خواهند کرد و اگر کاندیدا ها تایید نشوند در تهران لیست نخواهند داد. 

او افزود: رئیس دولت اصلاحات نیز در جلساتی که اخیرا داشته همین مسئله را بیان کرده که اگر تایید کاندیداهای مورد نظر اصلاح طلبان صورت نگیرد در تهران لیست ارائه نخواهند داد. 

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به اظهارات نزدیکان به رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: آقایان صوفی؛ شکوری راد و جواد امام هم بر این نکته در مورد تایید صلاحیت ها تاکید داشتند. 

فومنی گفت: اصلاح طلبان ارائه لیست خود در تهران را منوط به تایید صلاحیت ژنرال های  زیر نظر شورای عالی سیاست گذاری  کرده اند. 

او ادامه داد: در صورت عدم تایید نامزدهاها؛ بیشتر در شهرستان ها حاضر خواهند شد؛ و در تهران یا از ارائه لیست خودداری کرده یا اگر شورای هماهنگی هم لیستی را ارائه کند؛ رئیس دولت اصلاحات از آن حمایت نخواهد کرد و این مسئله را رسما اعلام کرده اند.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: رئیس دولت اصلاحات این بار افسران رده بالا و ژنرال های خود را وارد عرصه می کند، چرا که معتقد اند عارف توان مدیریت جریان اصلاحات را در مجلس نداشته است. 

فومنی با تائید صحبت های اخیر دبیرکل حزب کارگزاران در انتقاد از عارف تصریح کرد: افراد دیگری غیر از کرباسچی هم معتقداند که عارف هیچ کاری نتوانست برای اصلاح طلبان انجام دهد و با اصولگرایان هم بیشتر سازش کرده  که ضربه زیادی به اصلاح طلبان زده و اصلاحات را از هویت اصلی  خود دور کرده است. 

بیشتر بخوانید:

او ادامه داد: ژنرال های مدنظر شخصیت های نزدیک به رئیس دولت اصلاحات نظیر استاندارانشان یا وزرا و در حقیقت تیم بنیاد باران خواهند بود. 

فومنی تاکید کرد: رئیس دولت اصلاحات معتقد است که با سازش کاری های  انجام شده تا الان سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه خورده، بنابراین برای اینکه به بدنه اجتماعی برگردیم باید هویت سازی جدیدی را شکل دهیم چراکه با این لیست بی انگیزه به غیر از یکی دو نفر به  نتایج مورد نظر نخواهند رسید. 

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از دست رفتن بدنه اجتماعی اصلاحات به علت عملکرد ضعیف دولت و مجلس گفت. 

فومنی تصریح کرد: مردم به دنبال یک تفکر جدید با هویت تازه هستند و نه به اصولگرا و نه به اصلاح طلب رای خواهند داد؛ و سیاستمداران اصلاح طلب در حال هویت سازی جدید هستند تا بدنه اجتماعی خود را  بازیافت کند. 

او با بیان اینکه امکان حضور اصلاح طلبان با یک هویت جدید در انتخابات وجود دارد؛ گفت: لیست امید تکرار نخواهد شد و این دوره کاملا متفاوت خواهد بود. 

فومنی با بیان اینکه حیات اصولگرایان در مشارکت پایین و حیات اصلاح طلبان در مشارکت بالاست؛ تاکید کرد: اصولگرایان به هیچ وجه راضی به حضور زیاد مردم در تهران نیستند چراکه رای سنتی خود را دارند. 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا