این اطمینان را به مردم شریف یزد و رسانه ها می‌دهیم که مجموعه شهرداری یزد خود را امانت دار مردم می‌دانند و حاضر نیست ریالی از پول شهروندان که نزد شهرداری است بیهوده هدر داده شود.

مشتاقیون معاون اداری مالی شهرداری یزد با اشاره به انتشار خبرهایی در رابطه با «مغایرت مالی در سرفصل اسناد دریافتنی در حسابداری شهرداری یزد» اظهار داشت :در ابتدا این اطمینان را به مردم شریف یزد و رسانه ها می‌دهیم که مجموعه شهرداری یزد خود را امانت دار مردم می‌دانند و حاضر نیست ریالی از پول شهروندان که نزد شهرداری است بیهوده هدر داده شود.

وی در ادامه به خبر نگار یزد فردا گفت:لذا بر اساس اسناد ثبت شده در شهرداری و کنترل های مختلف تاکنون هیچ قطعه چکی از شهروندان در شهرداری مفقود و بدون ثبت در اسناد رها نشده است.

معاون اداری مالی شهرداری یزد  در ادامه خاطر نشان کرد :همچنین درباره مغایرت مالی در سر فصل اسناد دریافتنی در حسابداری شهرداری یزد مواردی حائز اهمیت است که می توان به این موارد را اینگونه تشریح کرد .

وی در ادامه افزود:در سال ۱۳۹۱ طی دستورالعمل صادره از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شهرداری ها مکلف گردیدند از ابتدای سال ۱۳۹۲ نسبت به اصلاح نظام مالی خود اقدام نمایند که در این خصوص لازم بود چک های مؤدیان نیز در سیستم حسابداری در سرفصل حساب های دائم ثبت گردد که این امر قبلاً صورت نمی گرفت.به همین منظور شهرداری یزد نسبت به توسعه و ارتقاء نرم افزار معروف به نرم افزار اسناد دریافتنی خود که جدای از نرم افزار حسابداری بود اقدام و در این راستا کاربران می بایست علاوه بر اینکه چک های مؤدیان را در این نرم افزار ثبت، تعویض و یا استرداد می نمایند، با تیک کردن روی بعضی از آیکن های نرم افزار نسبت به انتقال آن به سیستم حسابداری اقدام نمایند.

وی در ادامه با اشاره به جدید بودن این روش در شهرداری و نا آشنا بودن کارمندان ، این اقدام بعضاً توسط کارمندان  در هنگام تعویض و یا استرداد چک ها به صورت کامل صورت نگرفته و این امر باعث ایجاد مغایرت بین این دو سیستم شده است.

مشتاقیون در ادامه با اشاره به اینکه  این موضوع با توجه به اینکه نرم افزار تازه طراحی شده، دارای امکاناتی که بتواند به کاربران کمک نماید تا این مغایرت ها را در پایان سال رفع نمایند نبوده است، افزود:بنابراین منجر به ایجاد مغایرت های اعلام شده گردید و با تاکید شورای اسلامی شهر مبنی بر رفع مغایرت های مورد اشاره، این امر مدتی است توسط گروهی از همکاران در شهرداری یزد شروع و تاکنون بالغ بر ۸۰% از دلایل مغایرت ها کشف شده است که انشاالله پس از بررسی کامل، نتیجه اطلاع رسانی می شود .

معاوناداری مالی شهرداری یزد در پایان خاطر نشان کرد : از سال ۱۳۹۷ فرآيندهاي كنترل داخلي به نحوي برنامه ريزي شده كه مغايرت گيري انجام و از ايجاد مغايرت جديد جلوگيري مي شود و در حال حاضر كار مشخص شدن مغايرت ها با هماهنگي كميته حسابرسي شورای اسلامی شهر یزد در حال انجام است .


 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا