یزدفردا:مطهری ادامه داد: اگر مردم نظام را قبول داشته باشند، باید به گزارش مجلس و دولت در این‌باره اعتماد کنند و حرف کارشناسان و نتیجه گزارش آنها را بپذیرند.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: درباره اتفاق اخیر لردگان مردم باید به حرف حاکمیت اعتماد و گزارش کارشناسان مجلس و دولت را باور کنند. حاکمیت هم وظیفه دارد با مردم شفاف باشد و به دور از کلی‌گویی، به طور دقیق به آنها بگوید ماجرا از چه قرار بوده و چرا این اتفاق افتاده است.

به گزارشاعتماد آنلاین، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره اتفاق اخیر لردگان و اینکه افکار عمومی منتظر واکنش متفاوت و بهتری از جانب دولت در این خصوص بودند، گفت: اگر مردم به دولت اعتماد داشته باشند، طبیعی است که حرف وزیر بهداشت را درباره اتفاق اخیر لردگان باور کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد این نکته که «به طور فرمایشی نمی‌توانیم بگوییم مردم باید حرف حاکمیت یا دولت را قبول کنند بلکه باید بین آنها اعتمادسازی کنیم» توضیح داد: پذیرفتن یا نپذیرفتن حرف حاکمیت توسط مردم، به میزان اعتماد آنها به حاکمیت برمی‌گردد. هر کسی به تنهایی نمی‌تواند درباره این اتفاق تحقیق کند، به همین دلیل باید به حرف حاکمیت اعتماد کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس در عین حال گفت: آقای لاریجانی، رئیس مجلس، برای روشن شدن زوایای این ماجرا هیاتی از اعضای کمیسیون بهداشت را مامور بررسی ماجرای لردگان کرده است که امروز این هیات به لردگان رفته‌اند و پس از بررسی، گزارش خود را به مجلس ارائه خواهند کرد.

مطهری ادامه داد: اگر مردم نظام را قبول داشته باشند، باید به گزارش مجلس و دولت در این‌باره اعتماد کنند و حرف کارشناسان و نتیجه گزارش آنها را بپذیرند، چون این کارشناسان به طور جداگانه مامور بررسی شده‌اند. کارشناسان دولت و مجلس در این زمینه تحقیق کرده‌اند و اگر مردم حاکمیت را قبول دارند، این حرف را می‌پذیرند و کسی که اعتماد ندارد نیز باور نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره وظیفه حاکمیت در این خصوص توضیح داد: در نهایت حکومت هم باید گزارش دقیقی از آنچه در لردگان اتفاق افتاده به مردم بدهد و روشن کند که ریشه و عامل این مشکل کجاست و واقعیت چیست. باید به مردم توضیح بدهند تا افکار عمومی اقناع شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت باید از کلی‌گویی بپرهیزد و به طور جزئی توضیح بدهد ماجرا از چه قرار بوده است و در این باره شفاف‌سازی کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا