یزدفردا:نامزد مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که طرف‌های برجام باید برای حفظ این توافق، حسن نیت خود را به ایران اثبات کنند.

به گزارش یزدفردا به نقل از تسنیم، «مارتا زیاکووا» یکی از چهار نامزد تصدی سمت مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تأکید کرد که طرف‌های دیگر برجام باید در راستای حفظ این توافق، حسن نیت خود را به ایران نشان دهند.

این دیپلمات اهل اسلواکی در مصاحبه با رویترز اظهار داشت: «طرف‌های باقی‌مانده در برجام یعنی سه کشور اروپایی، چین و روسیه که هنوز به این توافق پایبند هستند، باید راهی برای کمک به ایران در این موقعیت دشوار پیدا کنند تا نشان دهند  که برای برجام احترام قائل هستند.»

وی افزود: «ایران تاکنون در قبال عمل به تعهدات خود در برجام چیز زیادی به دست نیاورده، اما باید به اجرای کامل تعهدات خود ذیل برجام بازگردد.»

نامزد مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه با انتقاد از خروج آمریکا از برجام گفت: «باعث تأسف شدید است که آمریکا بدون هیچ‌گونه مذاکره‌ای از این توافق خارج شد. در عین حال خوشایند نیست که ایران نیز تعهدات هسته‌ای خود را نقض کند. اصلاً به همین دلیل است که ما اکنون در این دور باطل گرفتار شده‌ایم و البته باید این دور باطل را با استفاده از راهکارهای سیاسی بشکنیم.»

مارتا زیاکووا در کنار «کورنل فروتا» رومانیایی، «رافائل گروسی» آرژانتینی و «لسینا زربو» بورکینافاسویی، چهار نامزد نهایی تصدی سمت مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محسوب می‌شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا