معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی ‌استاندار و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از دفتر تسهیلگری منطقه حسن آباد یزد بازدید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد در این بازدید که به منظور نظارت و آگاهی از فعالیت های دفتر تسهیلگری حسن آباد یزد انجام شد، کارشناسان مربوطه ضمن معرفی و توضیح در مورد ساختار و چارت این دفتر، گزارش عملکرد این دفتر تسهیلگری را از زمان افتتاح تاکنون ارائه کردند و از مشکلات و نیازهای منطقه حسن آباد و دفتر تسهیلگری این منطقه سخن گفتند.
ورود به محله، جلب اعتماد ساکنین و اعتماد سازی، ارتباط با معتمدین محل، شناسایی ظرفیت های منطقه، مهارت ها و قابلیت های ساکنین و خصوصا بانوان و جوانان منطقه، بروز رسانی نقشه منطقه و دارایی سنجی از اقدامات دفتر تسهیلگری حسن آباد است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت های موثر و روبه رشد دفتر تسهیلگری منطقه حسن آباد با توجه به تازه تاسیس بودن این دفتر، پیشرفت های صورت گرفته را برای این منطقه امیدوارکننده دانست و گفت: گزارش‌های ارائه شده باید به گونه ای باشد که ضمن نشان دادن افتخارات و موفقیت های کسب شده، چالش ها و مشکلات پیش روی این دفتر را نیز اعلام کند.
"‌احمد ترحمی" با اشاره به قدمت و اصالت منطقه حسن آباد، کاربرد لفظ حاشیه نشین و محروم را برای این منطقه نادرست دانست و ‌ادامه داد: استفاده از لفظ محروم و حاشیه نشین برای این منطقه با قدمت و اصالت استان که متاسفانه به دلیل برخی کم لطفی ها و کم کاری ها به منطقه ای کمتر برخوردار تبدیل شده، صحیح نیست.
وی دفاتر تسهیلگری را‌ جزئی از پيكره استانداری برشمرد و افزود: دفاتر تسهیلگری حلقه ارتباطی استانداری و دستگاههای اجرايی با مردم منطقه هستند و ما منتظر ارائه پیشنهاد، راهکار و تعیین اولویت جهت حل مشکلات مناطق کمتر برخوردار استان از سوی این دفاتر هستیم.
ترحمی همچنین همکاری و هماهنگی دفاتر تسهیلگری و سازمان ها و تشکل های مردم نهاد استان را امری مهم و قابل توجه برشمرد و دست یابی به اهداف مورد نظر را در گرو تعامل و هم افزایی این سازمان ها و دفاتر تسهیلگری دانست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت ها و پیشرفت های این دفتر به طور مداوم رصد خواهد شد و با توجه به خروجی ها و گزارش های ارائه شده توسط این دفتر تسهیلگری، از این پس حمایت های لازم در جهت حل مسائل و مشکلات این منطقه صورت خواهد گرفت و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ‌یزد نیز در زمینه حل مشکلات و تسریع روند پیشرفت و بهبود شرایط این منطقه آماده هرگونه حمایت و همکاری است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نيز در این بازدید ضمن تقدیر از حضور و توجه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به دفاتر تسهیلگری استان، وجود اینگونه توجهات و حمایت ها را از ارکان موثر یاری دهنده دفاتر تسهیلگری، جهت حل و رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار استان دانست.
"‌فخرالسادات خامسی" همچنین با اشاره به اهمیت همکاری دفاتر تسهیلگری با ادارات و نهادهای استان و دوری از موازی و پراکنده کاری، استفاده از پتانسیل این ادارات را در قالب تفاهم نامه های سه جانبه ضروری دانست و ارائه طرح های پیشنهادی جهت بهبود و ساماندهی شرایط منطقه به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری را خواستار شد.
گفتنی است دفتر تسهیلگری منطقه حسن آباد ‌یزد مرداد ماه سال جاری با حضور استاندار یزد افتتاح شد و با حضور کارشناسان در زمینه های اقتصاد، حقوق، مددکاری، شهرسازی و اجتماعی آغاز به کار کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا