مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: طی سالهای گذشته تحولات اساسی و بنیادی در حوزه های اقتصادی، زیرساخت های سرمایه گذاری به خصوص در بخش خصوصی و صنعت ایجاد شده است.

یزدفردا:مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: طی  سالهای گذشته تحولات اساسی و بنیادی در حوزه های اقتصادی، زیرساخت های سرمایه گذاری به خصوص در بخش خصوصی و صنعت ایجاد شده است.

به گزارش یزدفردا :علی نمازی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، یزد را استانی برخوردار از منابع و امکانات خدادادی و دارای ظرفیت های خوب اقتصادی برشمرد و گفت: رشد سالانه بخش صنعت استان طی سالهای گذشته  10 درصد بوده است.

وی افزود: استان یزد در بخش تولید کاشی و سرامیک، استخراج سنگ آهن و تولید برق و بهره برداری از  نیروگاه خورشیدی رتبه اول، تولید محصولات نساجی، شاخص های عمده معدنی ، تعداد تخت های بیمارستانی به ازای هر یکهزار نفر رتبه دوم و نسبت تعداد پزشک به ازای یکهزار نفر، توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات، تولید محصولات گلخانه ای و بهداشت و درمان رتبه سوم و در بسیاری از دیگر شاخص های اقتصادی رتبه های برتر کسب را در سطح کشور کسب نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات این اداره کل در بخش مالی و خزانه داری اشاره کرد و گفت: 23 دستگاه استانی از اعتبارات خزانه استفاده می کنند و ما از طریق ذیحسابان، عاملین ذیحساب و کارشناسان مالی بر امور مالی بیش 80 دستگاه دولتی، شهرداری ها و دستگاههای که به نحوی از بودجه دولت استفاده می کنند نظارت داریم.

وی تحقق سیاست های مالی و اقتصادی و نظارت بر حسن اجرای قوانین مالی را از جمله ماموریت های این اداره کل برشمرد و گفت: حجم سپرده های دستگاههای اجرایی استان در سال 97 بیش از سه هزار میلیارد ریال، میزان درآمدهای استان در این مدت بیش از 15 هزار میلیارد ریال و میزان نقدینگی دولت هم در سال گذشته  بیش از دو هزار و 836 میلیارد ریال بوده است.

وی کسب رتبه برتر در شاخص مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی، کسب رتبه ششم در شاخص استقرار نظام حسابداری بخش عمومی در کشور، اجرای موفق انتشار اسناد خزانه و جذب 100 درصدی اعتبارات این بخش ، اجرای موفق انتشار اوراق خزانه  نوع اول و دوم و جذب 100 درصدی آن ، کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی طی سه سال متوالی، کسب عنوان شایسته تقدیر در ترویج فرهنگ نماز ، کسب رتبه برتر در ارائه مقالات علمی و تخصصی را از موفقیت های این اداره کل برشمرد.

نمازی گفت: مدیریت سپرده دستگاههای اجرایی، ساماندهی و مدیریت درآمدهای عمومی استان، نظارت و راهبری بیش از 360 گزارش مالی ماهانه مربوط به 30 دستگاه اجرایی، مدیریت نقدینگی دستگاههای اجرایی در حوزه اعتبارات جاری و عمرانی و ساماندهی و مدیریت حساب های بانکی دستگاههای اجرایی و انتقال کلیه حساب ها به بانک مرکزی از جمله فعالیت های حوزه نظارت مالی است.

وی الکترونیکی شدن خزانه را از فعالیت های شاخص بخش نظارت مالی برشمرد و گفت: در راستای شفاف سازی فعالیت های مالی دولت، تعداد حساب های دولتی از سه هزار و 750 فقره به 315 فقره کاهش یافت و کلیه این حساب ها به بانک مرکزی منتقل شد.

وی  تفویض اختیار رسیدگی به پرونده های مالیاتی موضوع ماده 251 مکرر مالیات های مستقیم از سوی وزیر اقتصاد وقت در سال 96 را از دیگر ماموریت های این مجموعه عنوان کرد و گفت: کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها و رضایتمندی مودیان مالیاتی از مزایای این سیاست وزارت اقتصاد می باشد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد تصریح کرد: تاکنون 843 پرونده در هیات 251 مکرر تشکیل، 709 پرونده نهایی و برای 177 پرونده رای صادر شده است.

نمازی همچنین با تشریح فعالیت های دستگاههای استانی تابعه وزارت اقتصاد گفت:  صادرات بیش از دو میلیون تن کالا  و واردات 59 هزار تن کالا در سال 97 ، توسعه شبکه های بانکی در استان، کسب رتبه نخست در سرانه شعب بانکی، ایجاد بانک های تخصصی در استان در جهت ارائه خدمات شایسته به فعالان اقتصادی، توسعه قرض الحسنه در استان، کسب رتبه سوم در سرانه سپرده گذاری در سیستم بانکی و کسب رتبه پنجم در سرانه تسهیلات پرداختی سیستم بانکی از جمله اقدامات این بخش می باشد.

دبیر ستاد درامد و تجهیز منابع استان، تلاش برای افزایش درآمدهای استان، جلوگیری از فرار مالیاتی، اختصاص و پرداخت 290 میلیارد تومان از درآمد مالیاتی برای امور عمرانی شهر به شهرداری ها و دهیاری ها، توسعه صنعت بیمه در استان، افزایش 55 درصد حق بیمه سرانه، رشد 46 درصدی میزان خسارت پرداخت شده صنعت بیمه، کسب رتبه برتر در ضریب نفوذ بیمه، کسب رتبه دوم در سرانه حق بیمه، گرش مالی شش هزار میلیارد ریالی صنعت بیمه استان در سال 96 ، ایجاد بورس منطقه ای، افزایش کارگزاری های بازار سرمایه ، معامله بیش از چهار میلیارد و 500 سهم به ارزش 14 هزار میلیارد ریال در سال 97 را از دیگر فعالیت های این بخش برشمرد.

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا