یزدفردا:چهارمين جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور به رياست دكتر محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور و با حضور معاونان و مديران سازمان در محل سازمان مذكور برگزار شد.دكتر محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان در اين جلسه اظهار داشت: در روند اصلاح ساختار بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور، اصل شفافيت و مشخص بودن تمام روندها و اطلاعات ارايه شده را رعايت مي‌كنيم.

وي افزود: بي‌ترديد هيچ چيز از پيش تعيين شده نخواهيم داشت و در تمام جلساتي كه در سازمان برنامه و بودجه برگزار مي‌كنيم، كار جمعي و تيمي و نيز اتكاي به خرد جمعي را سرلوحه كار خود قرار مي‌دهيم.

وي تصريح كرد كه از نظر ماهوي و ماهيتي، بودجه سال ۱۳۹۹ با بودجه سال‌هاي قبل متفاوت خواهد بود و آن لحاظ كردن اصلاحات ساختاري در بودجه است.

دكتر نوبخت در ادامه سخنان خود تأكيد كرد كه در سازمان برنامه و بودجه كشور، برجسته‌ترين كارشناسان كشور حضور دارند و ما در عين حال در بررسي ساختار بودجه از ديدگاه‌هاي تمام صاحب‌نظران بودجه هم بهره‌مند خواهيم شد.

گزارش مذكور حاكي است كه در اين جلسه تعدادي از معاونان و مديران سازمان، ديدگاه‌هاي كارشناسي خود را ارايه كردند و مقرر شد جلسات ستاد بودجه به صورت فشرده و مستمر ادامه داشته باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور از کاهش پنجاه درصدی ایرادات هیات تطبیق به مصوبات دولت در دوسال گذشته خبر داد و گفت: مصوبات هیات وزیران طی سال های گذشته سیر حقوقی بهتری را طی کرده است و ایرادات حقوقی که هیات تطبیق به مصوبات دولت وارد می کند کاهش پنجاه درصدی داشته است.

 لعیا جنیدی روز شنبه در پنجاه و هشتمین  جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی با حضور معاونان و مدیران کل حقوقی وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی کشور، همچنین از صدور ۱۰۳ مورد رای در دیوان عدالت اداری در خصوص مصوبات هیات وزیران به نفع دولت خبر داد و گفت: این وضعیت نشان دهنده عملکرد درست بخش های حقوقی و تایید مصوبات هیات وزیران از نظر حقوقی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه  با تبریک هفته دولت، این ایام  را فرصتی مناسب و نقطه عطفی برای همکاری و تعامل بیشتر و جدی تر بین دولت و دیگر قوای کشور دانست.

جنیدی اظهار داشت: گستردگی کار حقوقی در عین تخصصی بودن آن به نحوی که اهم تصمیمات اقتصادی در زمینه های مختلف خصوصی سازی ، مقابله با پولشویی ، پول ملی و ... با مشارکت و کار تخصصی  حقوقی انجام می شود. همچنین مباحث سیاست داخلی، تنظیم روابط بین قوا و آزادی های مردم تماما در ارتباط تنگاتنگ با امر حقوقی است.

وی ادامه داد: گزارشهای قانون اساسی ، پیگیری موضوعات در هیات حل اختلاف قوا و اهتمام به حقوق و آزادی های مردم در چارچوب حقوق شهروندی و اجرای قانون اساسی نیز کاملا با حضور و مشارکت سازمان حقوقی دولت پیش می رود.

جنیدی خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی نیز به محض انعقاد برجام و نیز به محض خروج آمریکا از برجام از بحث های بسیار مهم و جدی ابعاد حقوقی موضوع بوده و اقدام برای اخذ دستور موقت و نیز دعوای مسئولیت مدنی ، همگی نقش موثر اقدامات و خدمات سازمان حقوقی دولت را نشان می دهد؛ چنانکه هر موضوع اعم از سرنگونی پهپاد آمریکایی یا توقیف نفتکش ایرانی همگی همراه با بحث های جدی حقوقی و اقدامات حقوقی است.

 جنیدی با اشاره به گستردگی دستگاه های دولتی و اجرایی در کشور، بر ضرورت ایجاد هماهنگی بیشتر در تصمیم گیری ها و اقدامات دستگاه های دولتی تاکید کرد و افزود: تلاش شده علاوه بر هماهنگی داخلی بین دستگاه های دولتی و اجرایی، هماهنگی بهتر و بیشتری با سایر قوا ایجاد شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه معاونت امور حقوقی در دستگاه های اجرایی و تاثیر گذاری این بخش در تصمیمات اتخاذ شده در همه حوزه ها اعم از اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی ، ضرورت انسجام و هماهنگی در سازمان حقوقی دولت را مورد تاکید قرار داد.

جنیدی با بیان اینکه اختلاف بین دستگاه های دولتی و اجرایی در نهایت به ضرر منافع ملی است و همه دستگاه ها در اجرای وظایف دستگاهی خود یک ماموریت ملی دارند، بر ضرورت حل و فصل اختلافات بین دستگاهی در خود دولت و اجتناب از طرح دعوا در محاکم قضایی از سوی دستگاه های دولتی تاکید کرد.

در این جلسه نهرینی معاون امور حقوقی دولت، در خصوص پایش و نگهداشت حقوقی اموال غیر منقول عمومی و مهدی مهدی زاده معاون تدوین ، تنقیح و انتشار قوانین و مقرارات معاونت حقوقی رئیس جمهور در خصوص گزارش تفاهم نامه تنقیح سخنرانی کردند.

 در پایان معاونین وزراء و مدیران کل حقوقی وزارتخانه های نیرو، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، اموراقتصادی و دارایی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی نظرات خود را ارائه نمودند.

 

  • نویسنده : پایگاه خبری یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا