یزدفردا:سرتیپ «یحیی سریع» تأکید کرد: «این حملات تحقق وعده رهبر انقلاب [عبدالملک الحوثی] در روز گذشته در خصوص حملات سخت و وسیع در پاسخ به جنایت‌های دشمن و محاصره و غارت مردم یمن بود.»
نیروهای یمنی از پنجمین حمله پهپادی به سه فرودگاه عربستان سعودی در جنوب این کشور خبر دادند.

 

به گزارش فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش یمن بامداد امروز (دوشنبه) در سه حمله پهپادی جداگانه فرودگاه «ابها»، پایگاه هوایی «ملک خالد» و فرودگاه «نجران» را هدف قرار داده است.

یحیی سریع در صفحه توئیتر خود نوشت که این حملات با پهپاد تهاجمی «قاصف k۲» صورت گرفته است.

به گفته وی در حمله اول، آشیانه پهپادها در فرودگاه «نجران» به دقت هدف قرار گرفت و موجب توقف تمامی پروازها در این فرودگاه شد. همچنین در عملیات پهپادی دوم، نقاط حساس و مراکز نظامی پایگاه هوایی «ملاک خالد» واقع در «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر» بمباران شد و این حمله نیز موفقیت‌آمیز بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص عملیات سوم نیز گفت که در این حمله آشیانه هواپیماها و چندین نقطه دیگر هدف قرار گرفت و موجب توقف تمامی پروازها در این فرودگاه شد.

سرتیپ «یحیی سریع» تأکید کرد: «این حملات تحقق وعده رهبر انقلاب [عبدالملک الحوثی] در روز گذشته در خصوص حملات سخت و وسیع در پاسخ به جنایت‌های دشمن و محاصره و غارت مردم یمن بود.»

او همچنین خبر داد که در ۴۸ ساعت گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۲۱ مرتبه مناطق غیر نظامی یمن را هدف قرار داده‌اند.

در روزهای گذشته فرودگاهها و پایگاههای نظامی سعودی به طور مرتب هدف حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن قرار گرفته است. نیروهای ارتش یمن و انصارالله روز یکشنبه (دیروز) چهار فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» به سمت پایگاه «السدیس» وابسته به شبه نظامیان ائتلاف سعودی در نجران شلیک کردند. روز شنبه نیز نیروهای ارتش یمن و انصارالله سه فروند موشک بالستیک را به سمت منطقه «ابواب الحدید» در حدفاصل بین عسیر (جنوب عربستان) و صعده (شمال یمن) شلیک کردند.

اما در صدر حملات روزهای گذشته، حمله موشکی روز پنج‌شنبه هفته گذشته به منطقه «الدمام» در ۱۴۰۰ کیلومتری عمق خاک عربستان با موشک «بالستیک برکان ۳» را می‌توان منحصربفرد دانست. این برای اولین بار بود که یمنی‌ها از موشک‌ بالستیک در این سطح استفاده می‌کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا