آیا کسی هست که به دبی سفر کند و به دبی مال نرود؟! اصلاً مهم نیست که شما اهل خرید کردن باشید یا نه، اما به هر حال سری به این مرکز فروشگاهی خواهید زد...

یزدفردا؛ آیا کسی هست که به دبی سفر کند و به دبی مال نرود؟! اصلاً مهم نیست که شما اهل خرید کردن باشید یا نه، اما به هر حال سری به این مرکز فروشگاهی خواهید زد . در این فروشگاه شما می توانید به قصد دیدن حیوانات در باغ وحش بروید ، شاید دلتان بخواهد از زمین پاتیناژ آن هم در هوای 50 درجه بالای سلسیوس! دبی دیدن کنید یا اینکه ماهی ها را در، آکواریومی شگفت انگیز ببینید! کسی چه می داند، اما آنقدر جسورانه و با ابهت ساخته شده که بی گمان حتی برای قدم زدن هم که شده شما را به سوی خود می کشد.

 

موقعیت

یکی از متعلقات برج خلیفه در تور دبی  است و یکی از گردشگر پذیرترین نقاط دبی است . این مرکز خرید از لاکچری ترین مواد مد و فشن تا کوچکترین و ارزانترین خرده فروشیهای جهان را شامل می شود. اکثر برندهای معروف دنیا مقل Gucci، Versace،  Hermes،Swarovski و بسیاری برندهای معتبر دنیا در آنجا به طور مستقیم شعبه دارند. بعضی از آنها حتی با توجه به نگاه مخاطب به خصوص اعراب، محصولات خود را با توجه به ذائقه ی آنها وفق می دهند. مثلا شما می توانید دمپایی های برند یا شال و عبای برندهای معتبر دنیا را خریداری کنید .

مساحت و تعداد مغازه ها:

حدود 1210 فروشگاه کاملا منظم، در محیطی رویایی مشغول به کارند . همانطور که گفته شد، عده ی زیادی از مردم برای جاذبه های توریستی دبی مال یه آنجا می آیند، و نه فقط برای خرید. جای تعجب ندارد که ، در سال 2010 بهترین مال جهان شد .

مرکز فوق العاده ترین ها در جهان است. مساحت آن به بیش از یک میلیون و 200 هزار متر می رسد . اما بهتر است بدانید که این مال  هنوز تکمیل نشده و هر ساله تعداد زیادی مغازه به آن افزوده می شود .

 

موقعیت توریستی

به گزارش سفر باتو ، در سال بیش از 90 میلیون بازدید کننده از سایر نقاط جهان دارد و این تعداد بازدید کننده حتی از ابر شهرهایی مثل نیویورک و لس آنجلس ایالات متحده آمریکا نیز بیشتر است . ساختمانی به شدت لوکس و چشمگیر ، نمایندگی برندهای بی نظیر جهان که تعدادی از آنها را در بالا نام بردیم و وجود جاذبه های گردشگری حیرت آور و و داشتن رستوران هایی با غذاهای لذیذ از تمام نقاط دنیا باعث شده است تا این مرکز مرکزی توریست پذیر و مدرن باشد.

، در نزدیکی آبنمای دبی قرار گرفته است . وقتی از دبی حرف می زنیم همیشه باید به دنبال "ترین های " هر حوزه در آنجا باشیم. این آب نما که آب آب را به حدود 45 متری پرتاب می کند یکی از بهترین آبنماهای موزیکال در کل دنیاست . در دبی مال یک رکورد دیگر نیز وجود دارد . بزرگترین شیرینی فروشی دنیا با بیش از 1000 متر مربع زیر بنا که بهترین و تازه ترین شیرینی های عربی و جهانی را به خریداران عرضه می نماید.

تنها رقبای مال در دنیا،گلدن ریسورس مال چین و ام اس سیتی فیلیپین هستند . اما شاید در آینده رقبای بیشتری هم پیدا کند. به فراخور این رقابت، هر ساله دبی مال به روزتر می شود و تعداد مراکز تفریحی اعجاب انگیز و مغازه های آن افزایش می یابد .

 

طبقات 4 گانه دبی مال

بخش های داخلی

دارای خیابان های زیادی ست. شما باید بر اساس نقشه با توجه به نیازتان برای خرید کالای مورد نظرتان اقدام کنید . خیابان مد و فشن قسمتی دارد به نام فشن اَونیو که در آن لوکس ترین برندهای مد و فشن جهان پوشاک و طلا و جواهر و ساعت می فروشند . از جمله برندهایی که در فشن اَونیو نمایندگی دارند می توان به کارتیه، تایم کپسول و فروشگاه پوشاک فور د سیزن اشاره کرد .

اما در دبی مال برای عاشقان خرید پوشاک نیز برندهای معتبر جهانی ، نمایندگی های خو را برپا نموده اند. مثلا برای بانوان می توان به کوتون، لاکوست، منگو، نایکی و پوما و برای آقایان می توان به آرمانی، برشکا، کلارک، اکو و گپ اشاره کرد .همچنین برای کودکان هم برندهای معتبری نظیر آدیداس، چیکو، مجیک کیدز، تیمبرلند و زارا اشاره کرد .

خیابان کیف و کفش :

تعداد نماینده های برندهای معتبر جهانی در این حوزه در دبی مال آنقدر زیاد است که ناچاریم تنها به چند نمونه اشاره کنیم . برندهایی نظیر آدیداس، آرمانی، کلارکز، اکو و گلوبال فیت و فندی و گوچی و بسیاری از برندهای دیگر که در این مقال نمی گنجد .

خیابان لوازم الکترونیکی و تکنولوژی

برندهای معتبری که در این زمینه در تور های دبی پیکیج ارزان قیمت و خرید لحظه اخری آفر دار  می توانید بیابید عبارتند از : اپل استور، کانن، سونی، هوآوی، سامسونگ، کنوود، جنرال الکتریک، بوش و بسیاری نمایندگی های دیگر.

 

آکواریوم فروشگاه

خیابان محصولات آرایشی و عطر:

این خیابان را می توان به دو دسته ی عربی و بین الملل تقسیم کرد: برندهای عربی شامل عبدالصمد القریشی، عربین عود، عطر المعتق و برندهای بین المللی مثل بابی برون ، دیسون، هلو کیتی، و مک اشاره کرد .

در بازار دبی مال هر چیزی را خواهید در خیابان های مختلفش پیدا خواهید کرد . همین امر باعث شده که در این مال به مرکزی در خاورمیانه و آفریقا و دیگر نقاط جهان ، تبدیل شود تا ثروتمندان جهان برای تامین مایحتاج لوکس خود از هر نقطه به سوی آن بیایند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا