حسین جلالی سردبیر یزدفردا

   میدان شهرداران یزد       

یزدفردا حسین جلالی : از کسبه اطراف میدان شهید باهنر یزد می گفت ما از تغییر در میدان می فهمیم که شهردار جدیدی    شروع  بکار کرده است.

خدا رحمتش کند ، اکنون شاید روح او نظاره گر تغییراتی جدید است که به نظر میرسد همچنان ادامه داشته و تا آینده نامعلومی این میدان نشانه ای از جابجائی مدیران شهر خواهد بود.البته شهردار قبلی با بلند پروازی تغییرات را انتهای بلوار پاکنژاد آغاز کرد و ابتدا یک طرف روفوژ میانی و بعداً با تشخیص اینکه کارگران نقشه را برعکس پیاده کرده اند ، مجدداً سنگهای جدول جمع آوری و طرف دیگر روفوژ شاهد تلاش کارگران امّا این بار تحت نظارت بیشتر مهندسین بود . پس از اتمام کار ما که نفهمیدیم این چه طرحی است اما به روی خودمان هم نیاوردیم ولی شهردار عوض شد و بعداً شنیدیم که شورای شهر یکی از وظائف شهردار جدید را کشف راز این طرح نیمه کاره عمرانی قرار داده و تازه آن موقع بود که فهمیدم دیگران نیز در چرائی و چگونگی این اقدام عمرانی عاجزند و این راز با استعفاء شهردار قبلی  تا ابد در دل تاریخ باقی خواهد ماند.


شهردار جدید که آمد گفتیم او ابتدا مسئله بلوار را حل خواهد کرد و اگر فرصتی باقی ماند به میدان باهنر خواهد رسید ، ولی زهی خیال باطل ، یک روز صبح که آمدیم دیدیم میدان چیز دیگری شده است . پرس و جو کردیم و گفتند که طرح ساماندهی میدان اجرا شده ، آنهم خیلی سریع و ارزان ، فقط با قطع درختان بی زبان و بی دفاع و نصب سنگ جدول هائی که آنها را قبلاً در جاده های بیابانی دیده بودیم .

با اجرای این ساماندهی سریع و ارزان به عجائب هفتگانه جهان یکی اضافه شد  چرا که پاسگاه راهنمائی در وسط میدان قرار گرفت و بدین ترتیب مأموران بی تفاوت راهنمائی ورانندگی شهرمان ، برای منع رطب خود باید رطب فراوان وآنهم به ناچار میل کنند و مهمانان شهرمان هم تعجب می کنند که چرا در میدانی این چنین وسیع باید به سختی عبور کرد . ما می گفتیم این یک کار نیمه کاره است به شهرداری اجازه بدهید آنوقت خواهید دید که چه می کند این شهرداری ... ولی وقتی چندین ماه بعد آقای شهردار گفت انشاء الله و بزودی طرح میدان از سوی مشاور تحویل می شود تازه فهمیدیم که ای دل غافل ، باز هم ناشمرده کشیده اند و اگر قبلاً نقشه ای بود که کارگران برعکس اجرا کنند و هیچکس به غیر طراح از راز آن آگاه نباشد ، اینبار حتی نقشه ای هم وجود ندارد و تازه فهمیدیم که چرا استاندار و شهردار مرتّب به این میدان می آیند ؟



شورای شهر به راز روفوژ بلوار پاکنژاد دست نیافت و اگر این شهردار هم تعویض شود راز دیگری به راز این شهر خاموش اضافه خواهد شد ، پس بجای اتلاف وقت خود این مسئله را همچون  دیگر مسائل شهری به دست زمان بسپارند تا ببینیم و ببینند چه می شود . ولی برای رفع بیکاری و اثبات وجود پیشنهاد می شود طی مراسمی با حضور مسئولین استان نام این میدان را به میدان شهرداران تغییر دهند تا ضمن قدردانی از زحمات آنها ، بدانند و بدانیم که چه کسانی آمدند و رفتند و چه کردند و چه می کنند.

اخبار مرتبط

 ساخت پل غيرهمسطح در ميدان باهنر ساخت پل غيرهمسطح در ميدان باهنر

 ميدان باهنر وترافيكي كه قفل مي شودميدان باهنر وترافيكي كه قفل مي شود

 استاندار يزد از ميدان باهنر بازديد كرد
انتهاي پيام يزدفردا

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا