فرماندارمیبد با اشاره به برگزاری همایش پایگاه‌های سلامت اجتماعی در میبد گفت: علت بیشتر پرخاشگری‌ها در جامعه که عامل ارتکاب جرائم نیز است، به پایین بودن آستانه تحمل افراد، چشم‌وهم‌چشمی‌های رایج و ازخودبیگانه مربوط می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه هماهنگی برگزاری همایش پایگاه‌های سلامت اجتماعی در میبد به ریاست" حسین فلاح" فرماندار و جمعی از مسئولین در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه گفت: موضوعات اجتماعی در جامعه حوزه‌های گسترده‌ای دارد که متأسفانه ما آز آن‌ها غافل شده‌ایم، علی‌رغم اینکه شاید در کشورهای توسعه‌یافته جهان سوم رتبه اول داشته باشیم.

حسین فلاح تصریح نمود: اگر چندین ارگان هم باهم در این حوزه فعالیت کنند، بازهم جای کار بسیاری هست و باید توجه داشت، با پرهیز از تداخل امور در انجام این فعالیت‌ها، می‌توان به نتیجه بهتری دست‌یافت.

فلاح گفت: نگاه ملموسانه و باظرافت به فرزندان و خانواده ها در دوره هایی خاص از رندگی آنها در پیشگیری از ناهنجاریها ، بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: علت بیشتر پرخاشگری‌ها در جامعه که عامل ارتکاب جرائم نیز است، به پایین بودن آستانه تحمل افراد، چشم‌وهم‌چشمی‌های رایج و ازخودبیگانه مربوط می‌شود که لازم است با آموزش چهره به چهره در به افراد در جامعه که پذیرش آن را نیز دارند، از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی ادارات و ارگان‌ها می‌توان نگاه نرم‌افزاری به امور داشت و از بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه به‌صورت فرآیندی مستمر جلوگیری کرد، فرآیندی که نمی‌توان زمان خاصی برای آن تعیین نمود و ممکن است چند سال طول بکشد تا به نتیجه مطلوب برسد.

گفتنی است این همایش که از 26 لغایت 28 آبان ماه در دانشگاه آزاد میبد برگزار می‌شود، اولین همایش استانی مؤسسات و پایگاه‌های همسو با بهزیستی است که در آن 110 نفر از کارشناسان حوزه پیشگیری، مؤسسات همسو و پایگاه‌های سلامت اجتماعی استان یزد و شهرستان‌ها حضور دارند و در حوزه مسائل آموزشی اجتماع‌محور، نیازسنجی، مشاوره، کارهای تیمی ویژه پایگاه‌های سلامت اجتماعی آموزش می‌بینند.

لازم به ذکر است انتخاب شهرستان میبد برای برگزاری همایش پایگاه‌های سلامت اجتماعی به‌صورت گسترده‌تر نسبت به سایر شهرستان‌های استان، به دلیل قابل‌توجه بودن آمار مؤسسات همسو با بهزیستی در این شهرستان است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا