استاندار یزد با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری نباید در پیچ‌وخم اداری معطل بماند و مانع داشته باشد؛ ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر پاسخ استعلامات را داد و لزومی ندارد واگذاری زمین چندین ماه و نزدیک به یک سال طول بکشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، صبح روز دوشنبه 25 دی‌ماه 96، استاندار یزد و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد بازدید و با دست‌اندرکاران این مرکز دیدار و گفتگو کردند.
«محمود زمانی قمی» در این نشست با تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه نفت‌کش سانچی اظهار داشت: هدف دولت، رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری است اما برخی هنوز درک درستی از اهداف دولت ندارند.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار نباید برای سرمایه‌گذاری در استان در پیچ‌وخم اداری بماند و مانع داشته باشد؛ ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر پاسخ استعلامات را داد و لزومی ندارد واگذاری زمین چندین ماه و نزدیک به یک سال طول بکشد.
استاندار یزد بابیان اینکه به‌زودی برنامه‌ای برای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با رویکرد تسریع درروند کار ارائه خواهد شد؛ اضافه کرد: کسی که دغدغه آباد شدن و پیشرفت ندارد باید به خودش شک کند و اگر مردم سؤالاتی هم دارند باید به رسمیت شناخته شود و مشکلات را حل کرد.
وی بابیان اینکه هر فردی هر مسئولیتی به عهده دارد یعنی تعهد به ارائه خدمت و انجام درست آن مسئولیت دارد؛ ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های استان را دلسوز می‌دانم اما لازم است برای پیشرفت اقتصادی استان از خواب و استراحت خود نیز کم کنیم.
زمانی قمی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی درروند سرمایه‌گذاری تصریح کرد: کارآفرین و سرمایه‌گذاری که برای حضور در یزد اعلام آمادگی می‌کند به استقبالش رفته و از او پذیرایی می‌کنیم نه اینکه مانع‌تراشی داشته باشیم.
استاندار یزد بابیان اینکه گزارش‌های تخلف به دستم می‌آید و اجازه نمی‌دهم کسی مانعی درروند سرمایه‌گذاری و تولید استان ایجاد کند؛ گفت: خوشبختانه یزد در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد اما هدف ما رسیدن به جایگاه بهتر است.
وی لازمه کسب جایگاه برتر را رفع موانع و ارائه راهکار مناسب دانست و اظهار داشت: اگر سرمایه‌گذار و کارآفرین را تکریم کنیم و به بخش خصوصی توجه کنیم و کار را به بخش خصوصی بدهیم و از رقابت با بخش خصوصی بپرهیزیم قطعاً پیشرفت خواهیم کرد.
زمانی قمی با اشاره به اینکه هیچ‌یک از شرکت‌های دولتی پیشرفتی نداشته و به‌زور سرپا ایستاده‌اند عنوان کرد: مشخص است جایی از کار ایراد دارد و هنوز اقتصاد تا به این اندازه در کنترل دولت است.
وی بابیان اینکه لازم است برای حل مشکلات اشتغال و رونق بخشی به اقتصاد کشور جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم؛ گفت: حق نداریم خط‌کش بگذاریم که فلان سرمایه‌گذار از کدام کشور و کدام نقطه آمده است چون اهمیت سرمایه‌گذاری بیش از همه‌چیز است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا