دکتر محمد امین قدیمی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در امر حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

       دکتر محمد امین قدیمی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در امر حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه ای می باشد. به همین دلیل کلیه مراحل حمل دام و فراورده هاي خام دامي از جمله بررسی درخواست متقاضیان، صدور گواهی بهداشتی وکنترل بهداشتی در طی ورود، خروج و تخلیه آنها در مقصد تحت نظارت کامل دامپزشکی قرار دارد، در همین راستا بیش از 5/1 تن گوشت بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی توقیف و بر اساس دستور مراجع قضایی معدوم گردید.

 وي در ادامه تصريح كرد: کشتار و عرضه ی غیر مجاز دام و طیور می تواند باعث شیوع انواع بیماری های مشترک و واگیر در جامعه ی انسانی شود به همین دلیل کارشناسان دامپزشکی در قالب اکیپ های بازرسی اقدام به بازدید های دوره ای از مراکز پرورش، فراوری و عرضه ی انواع دام، طیور، آبزیان و فراورده های خام دامی نموده و در صورت مشاهده ی هر گونه تخلف، پیگیری های لازم را از طریق مراجع قضایی بعمل می آورند.

قوی در پایان به شهروندان توصیه کرد ضمن خرید از مراکز عرضه مجاز، به مشخصات ظاهری، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری فراورده های خام دامی نیز توجه نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا