همایش تامین مالی بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی با حضور صاحب نظران، کارشناسان بخش های دولتی و خصوصی و صاحبان صنایع و معادن، و مسئولان و متولیان امور اقتصادی استان یزد در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد،  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در این همایش، حمایت از بخش های اقتصادی را از برنامه های مسئولان ارشد اجرایی استان در دولت دوازدهم عنوان کرد و گفت: سیاست دولت در این بخش، تسهیل گری و مقررات زدایی به منظور توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری و توجه به حقوق قانونی فعالان این بخش است.
" علی زینی وند " با اشاره به ظرفیت های بالای  اقتصادی استان یزد، نقش سرمایه گذاری را در تولید و اشتغال یادآور شد و افزود: زیرساخت های سرمایه گذاری باید شفاف و چشم انداز های آن روشن باشد تا رونق سرمایه گذاری شکل گیرد.
وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در این بخش در استان تصریح کرد: باید زمینه جذب و اطمینان خاطر سرمایه گذاران را فراهم و زمینه جذب سرمایه گذاری را فراهم و تسهیل کنیم.
نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم  در این همایش با اشاره هدف گذاری رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه ششم توسعه، توجه به جذب و رونق سرمایه گذاری را در تحقق این هدف مهم ارزیابی کرد.
" علی نمازی " نقش برگزاری دوره های آموزشی را در تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی یادآور شد و گفت: باید از خطوط اعتباری خارجی برای تامین منابع مالی این بخش استفاده کنیم .
وی تعامل و همکاری با بخش خصوص و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن برای تحقق اهداف مورد نظر  را خوب ارزیابی کرد و گفت: مدیران و مسئولان استان در دولت دوازدهم توجه ویژه ای به این بخش دارند.
وی با بیان اینکه در بیش از یک سال گذشته اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذاری در استان انجام شده است اظهار امیدواری کرد با تعامل دستگاههای اجرایی استان بتوانیم ورود سرمایه گذاران به بخش های گردشگری و غیره را بهبود بخشیم و از فرصت های آن  استفاده کنیم.
 هدف از برگزاری این همایش ضرورت توجه و آگاهی از منابع بین المللی برای طرح های سرمایه گذاری خارجی و بحث و تبادل نظر در این خصوص و چگونگی جذب این منابع اعلام شد.
در کنار برگزاری این همایش یکروزه، کارگاه آموزشی چگونگی جذب منابع خارجی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری خارجی برگزار شد.
در این گارگاه، آموزش های لازم در زمینه های مفاهیم تامین مالی، روش های تامین مالی خارجی برای طرح ها، آگاهی از نحوه تعامل با موسسات و بانک های بین المللی برای دریافت اعتبار به شرکت کنندگان ارائه شد.
این همایش با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی، مرکز خدمات سرمایه گذاری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد برگزار شد.
صاحب نظران و متولیان امور اقتصادی استان یزد معتقدند: با نگاهی اجمالی به اقتصاد کشور های توسعه یافته  به سهولت می توان به نقش تامین مالی در فرایند رشد و توسعه اقتصادی جوامع مختلف پی برد و نحوه آگاهی از منابع بین المللی برای تامین مالی شرکت های و یا پروژه های خود دانشی است که در کشورهای در حال توسعه به آن نیاز است










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا