امام جمعه مهریز : اگر قلم و بیان و نگاه خبرنگار به‌جای انتقادی، انتقامی باشد، به طور قطع اولین ضربه را شهرستان و محل زندگی او می خورد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی  با اشاره به نقش خبرنگاران و رسانه ها در توسعه و آبادانی شهر اظهار داشت: وقتی نگاه خبرنگار کلان و دلسوزانه و فارغ از حزب و محله و یا جناح خاص باشد و نقدش منصفانه و مشفقانه و از روی اگاهی باشد، به طور قطع شهر او نیز پیشرفت می کند.

وی افزود: اگر قلم و بیان و نگاه خبرنگار به‌جای انتقادی، انتقامی باشد، به طور قطع اولین ضربه را شهرستان و محل زندگی او می خورد.

محی الدینی ادامه داد: شاید با انعکاس خبر انتقامی، شادی و خوشحالی موقتی به دست آید اما ممکن است انعکاس خبر، ضربه‌ای به شهر وارد کند که دود آن به چشم شهروندان برود.

امام جمعه مهریز عنوان کرد: خبرنگاری که قلم می زند و خبر یا تصویری را منعکس می کند، باید مراقب باشد خبر وی مورد سوء استفاده افراد یا گروه‌های خاص قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران تلاش کنند مطالبی را انعکاس دهند که امیدواری در جامعه به وجود آورند.

محی الدینی تاکید کرد: در حال حاضر در شهرستان مهریز وضعیت خوبی از لحاظ مدیریت حکم‌فرماست و مسئولان استان نیز در جلسات متعدد بر این امر اذعان داشته اند و تاکنون تعامل خوب و سازنده بین نهاد نمازجمعه و فرماندار و مسئولان شهرستان برقرار بوده و فرماندار در کنار امام جمعه به عنوان بازویی پرتوان، شهرستان را به سمت پیشرفت حرکت داده است.

وی افزود: خبرنگاران مسائل مطرح شده در نمازجمعه را به گوش مسئولان برسانند و پیگیری کنند تا مشکلات در جهت خدمت به مردم سریع‌تر به نتیجه برسد.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: هوای نفس و خواهش‌های نفسانی در مسئولان باید کنار رود زیرا پست‌ها و جایگاه‌های دو روزه ارزشی ندارد و آنچه ماندگار است، خدمت صادقانه است.

وی همچنین خواستار شناساندن بیشتر خیران شهرستان به مردم از طریق رسانه ها شد و گفت: خیر نیازی به مطرح شدن ندارد ولی وظیفه آحاد مردم و مسئولان است که خدمات صادقانه خیران را ارج بگذارند و به طور نقش خبرنگار در این زمینه اثرگذار است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا