دومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در سال جاری، روز سه‌شنبه (18 مهر) با حضور مدیرکل این نهاد، کارشناسان ستادی و رؤسای اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و به منظور بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان در شش‌ماهه دوم سال 96، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ابتدای این جلسه با تقدیر از تلاش همه همکاران خود برای رشد هرچه بیشتر کتابخانه‌ها از نظر شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌ای گفت: در پایان بازدیدهای دور چهارم از همه کتابخانه‌های استان، شاهد آن بودیم که اکثریت کتابخانه‌های استان در شاخص‌های مدیریتی نرم‌افزار «سپهر» رشد داشته‌اند.

وی افزود: بر اساس آمارهای دور چهارم بازدیدها، 10 باب کتابخانه در سطح استان بیش از 20 نمره نسبت به بازدیدهای دور نخست ارتقای جایگاه داشته‌اند و بر اساس این آمارها، نمره کیفی تعدادی از کتابخانه‌ها نیز از عدد 90 فراتر رفته است.

دوست فاطمی‌‌ها همچنین به موفقیت کتابدار اردکانی در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره کرد و بیان داشت: خانم محترم جره‌ئی، همکار کتابدار شهرستان اردکان موفق شد در بخش آزاد این جشنواره و پس از رقابت با 73 شرکت‌کننده دیگر به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه یابد.

حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه تصریح کرد: میانگین نمره بالای 82 همه شهرستان‌های استان در شاخص‌های نرم‌افزار سپهر، حاصل مدیریت خوب و شایسته مدیرکل استان و تلاش‌‌های همه همکاران در رده‌های ستادی و کتابخانه‌ها است و امیدواریم با همت همه بخش‌های مجموعه، شاهد رفع مشکلات باقی‌مانده در کتابخانه‌ها و رسیدن به سطح استاندارد خدمات کتابخانه‌ای در همه استان باشیم.

وی مجهز شدن همه کتابخانه‌های یزد به بخش کودک را اتفاقی مثبت در استان دانست و خاطرنشان کرد: با بهسازی و شاداب‌سازی بخش‌های کودک کتابخانه‌ها، شاهد آن هستیم که اعضای کودک و نوجوان اقبال بیشتری به کتاب و کتابخانه نشان می‌دهند.

عطارها همچنین خواستار مشارکت بیشتر و جدی‌تر کتابخانه‌های سراسر استان در برنامه‌های فرهنگی مدنظر نهاد کتابخانه‌های کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان شد.

در ادامه این جلسه کارشناسان حراست، اداری مالی، عمران، دبیرخانه، امور انجمن‌ها، امور کتابخانه‌ها، فرهنگی و فناوری اطلاعات به بیان مباحث تخصصی حوزه کاری خود پرداختند.

رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های تفت، اردکان و یزد نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص مباحث مطرح شده، بیان کردند.

در بخش پایانی این جلسه فضه ابراهیمی، کارشناس جدید آمار و پژوهش و عظیمه دشتی، حسابدار و بایگان اسناد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد معرفی شدند.

دومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد با مصوباتی نیز همراه بود.

ارائه برنامه‌های شهرستان‌های استان در هفته کتاب سال جاری، اعلام تجهیزات خریداری شده برای هر شهرستان از محل بودجه تملک و دارایی سال 95 توسط معاونت اداری مالی اداره کل، ارائه گزارش برنامه‌های هفته عفاف و حجاب توسط ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان به واحد فرهنگی اداره کل، مکاتبه با فرمانداران سه شهرستان برای پیگیری تغییر نام کتابخانه‌هایی که عنوان مشابه در سطح استان دارند و یا نام مستقلی ندارند و همچنین خرید تجهیزات کتابخانه‌ای در سطح استان با هماهنگی واحد امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، از مصوبات مهم این جلسه بود.

گفتنی است، در حاشیه جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، نشست «امر به معروف و نهی از منکر»، «ستاد صیانت از حقوق شهروندی» و «ستاد ارتقای سلامت» این اداره کل نیز با حضور اعضا برگزار شد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا