مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان یزد از بازدید مديركل دفتر امور روستايي و شوراها استانداری از طرح های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تفت در روستاها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد : افضلی در تکمیل خبر گفت : با حضور دکتر یارمند مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها، سرپرست معاونت آموزش ،برنامه ریزی وپژوهش اداره کل و رییس مرکز از چند طرح آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان در روستاها بازدید به عمل آمد .

در این بازدید  دکتر یارمند؛ مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفتند: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از برنامه های خوبی که از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان و به ویژه در سطح روستاهای استان در حال انجام است آموزش حرفه آموزی به روستائیان است. این کار در راستای تسهیل ورود به بازار کار با حرفه آموزی در حال انجام است و بیش از 50 درصد از تعهدی که مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تفت بر عهده داشته انجام شده یا در حال انجام است.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان یزد نیز ضمن اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای یکی از راه های ورود به بازار کار و برون رفت از بیکاری است افزودند : جوانانی که خواهان اشتغال به کار هستند می توانند با فراگیری مهارت ها  و آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش های مهارتی  خودشان به عنوان یک کارآفرین مشغول به کار بشوند و  یک شغل پایدار را برای خودشان رقم بزنند.

افضلی در ادامه گفت : بازدید از روستاها را در دستور کار داشتیم که در روستاها با هدف توانمند سازی روستائیان برای ورود به بازار کار و عدم مهاجرت این کار انجام شده است که تعهد 50 هزار نفر ساعت بوده است که ما 30 هزار نفر ساعت آن را عملی کرده ایم. مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان تفت بسیار فعال، مجهز و خوب است. امیدواریم همه جوانان شهرستان تفت از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.

دوره های آموزشی روبان دوزی در روستای خلیل آباد، روباتیک در روستای نصرآباد، سفره آرایی در روستای همت آباد و سراج سنتی(کیف دوزی) در  روستای دهشیر از جمله طرح هایی است که مورد بازدید قرار گرفتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا