معاون هماهنگي امور عمراني استاندار یزد در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران «غدیر3» در شهرستان بافق به لزوم آموزش‌های همگانی برای مقابله صحیح با بحران تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «سید محمدرضا سيدحسيني» در این نشست اظهار داشت: نتیجه بی‌تفاوتی نسبت به موضوعاتی که باید به آن حساس و قبل از اتفاق از آن پیشگیری کنیم به بحران ختم می شود و متأسفانه این موضوعات همواره نادیده گرفته‌شده است.
وی در ادامه بر لزوم برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید و با اشاره به حادثه آتش‌سوزی اخیر در ساختمان پلاسکو بیا ن کرد: در حادثه اخیر ساختمان پلاسکو باوجود بیشترین امکانات کمترین بازدهی را داشتیم.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار یزد افزود: در استان و برخی شهرستان‌ها آمار ساخت‌وساز غیرمجاز در مرتبه‌های اول قرار دارد که لازم است شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به این موضوع توجه و از آن جلوگیری کنند.
سید حسینی خاطرنشان کرد: روش مقابله با بحران باید علمی باشد و در زمان آغاز بحران به‌طور سلیقه‌ای با آن رفتار نشود.
وی آموزش مدیران و مردم را در خصوص مقابله با بحران ضروری دانست و گفت: پس از آموزش مدیران باید آموزش محله‌ای و منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند تا نحوه صحیح مدیریت بحران افزایش یابد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به بحران بی‌آبی در کشور اشاره و تصریح کرد: نوع نگرش به شهرها و روستاها باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان از بحران آب جلوگیری کرد.
سید حسینی بابیان اینکه بحران آب به 3 تا 4 دسته تقسیم می‌شود؛ بیان داشت: آب شرب که تاکنون کنترل‌شده و آب کشاورزی و صنعتی که برنامه‌های کوتاه و بلندمدت آن در حال انجام است از موارد تقسیم بحران آب در کشور است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا