میرمحمدی با اشاره به لفظ خبرنگار، به وظایف و نقش آفرینی های گوناگون فعالین عرصه خبر و رسانه پرداخت و عنوان داشت: لفظ خبرنگار در نگاه اول بیشتر به معنی کسیست که خبر را نگارش میکند در حالیکه خبرنگاران علاوه بر تولید خبر، به پردازش، تحلیل و کسب خبر نیز می پردازند و هر یک از این مفاهیم فرایند خاص خود را دارد و بنابراین شاید بتوان عنوان جامع تری را برای فعالین عرصه خبر و رسانه تعریف کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی پیش از ظهر دوشنبه۲۳ مردادماه ۹۶ در گردهمایی خبرنگاران آزاد  خبرگزاري صدا و سيما برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید صارمی، به مناسبت روز که به عنوان" روز مقاومت اسلامی" نامگذاری شده اشاره کرد و گفت: معنای این روز آسیب ناپذیر شدن اسلام است و همه باید از خود بپرسیم که باید چه کنیم تا اسلام آسیب ناپذیر شود؟ و در وهله بعد به این سوال پاسخ دهیم که هدف از زندگی چیست؟ و خبرنگاران در ارتباط با اهداف والای زندگی چه نقشی به عهده دارند؟
استاندار یزد خاطر نشان کرد: بدیهی است که هدف از زندگی تکامل انسان است و در این فرایند هدفمندی، وظایف همه ما نسبت به یکدیگر مشخص است و این وظیفه به عهده ماست تا همدیگر را در فرایند سیر تکاملی انسان کمک کنیم تا هر انسانی بتواند به درستی در ارتباط با خلقت نقش خود را ایفاء کند.
وی سپس با اشاره به عنوان خبرنگاران حاضر در این نشست که به " خبرنگار آزاد" موسوم هستند گفت: خبرنگاران همه در راستای ایفاء رسالت خبری و رسانه ای خود آزاد هستند و شاید بهتر بود برای این جمع عنوان خبرنگاران مستقل از دولت برگزیده می شد.
میرمحمدی سپس با اشاره به لفظ خبرنگار، به وظایف و نقش آفرینی های گوناگون فعالین عرصه خبر و رسانه پرداخت و عنوان داشت: لفظ خبرنگار در نگاه اول بیشتر به معنی کسیست که خبر را نگارش میکند در حالیکه خبرنگاران علاوه بر تولید خبر، به پردازش، تحلیل و کسب خبر نیز می پردازند و هر یک از این مفاهیم فرایند خاص خود را دارد و بنابراین شاید بتوان عنوان جامع تری را برای فعالین عرصه خبر و رسانه تعریف کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه به مشکل بیمه برخی خبرنگاران حاضر در جمع که توسط ایشان عنوان شد اشاره کرد و تاکید نمود: این عزیزان باید از طریق فرمانداری های محل انجام وظیفه خویش پیگیر رفع مشکل باشند.
میرمحمدی در پایان ضمن تشکر مجدد از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه، تلاش خبرنگاران در راستای دستیابی به حقوق قانونی خویش را ستود و خاطر نشان کرد: من هم اگر به جای خبرنگاران بودم، انتظاری جز تحقق حقوق قانونی خویش از مسوولین نداشتم و در این راه تلاش می کردم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا