یزد فردا: امسال دانش‌آموزان بسیجی در قالب 500 نفر روز در 5 مدرسه در عرصه‌های به‌سازی، مرمت به مدت دوماه فعالیت می‌کنند.

 سرهنگ علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت:غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و دانش‌آموزان و مقابله با جنگ نرم، تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر اهدف این طرح است.

سرهنگ  فاتحی افزود: امسال دانش‌آموزان بسیجی در قالب 500 نفر روز در 5 مدرسه در عرصه‌های به‌سازی، مرمت و زیباسازی با همکاری بسیج دانش‌آموزی و مشارکت اداره آموزش و پرورش ابرکوه به مدت دوماه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، به‌سازی‌، محوطه سازی‌، نقاشی و ساماندهی کتابخانه‌های مدارس در این مدت از فعالیت‌های دانش‌آموزان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه ادامه داد: یکی از بخش‌های طرح هجرت سه برنامه‌های فرهنگی است که دانش‌آموزان با شرکت در کلاس‌های آموزش قرآن‌، تقویتی‌، خاطره‌نویسی، شنا‌، عقاید و احکام و اردوهای فرهنگی این طرح بهره‌مند می‌شوند.

فاتحی از اختصاص بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و باز پرداخت 10درصد برای صنایع تبدیلی زردآلو خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد ریال از این تسهیلات به 8 نفر از متقاضیان بسیجی در دهستان فراغه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بسیج یکی از اهداف خود را تحقق اقتصاد مقاومتی می‌داند، تصریح کرد: در صورتی که متقاضیان بیشتری برای اجرای طرح‌های خود اشتغالی و صنایع تبدیلی باشد، تسهیلات بیشتری جذب و پرداخت می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا