معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه در شرایطی که دشمنان و سودجویان در پی بر هم زدن آرامش و همزیستی مسالمت آمیز اتباع و افراد بومی در استان هستند؛ اظهارداشت: اجرای قوانین جمهوری اسلامی مهم‌ترین رسالت اتباع ساکن استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، همایش اتباع خارجی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و جمعی از مسئولین استان برگزار شد.
«محمدعلی طالبی» در این همایش ضمن تشکر از اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و نمایندگان دستگاه‌های مختلف برای حضور در این همایش گفت: همه به اهمیت برگزاری چنین نشستی واقف هستند چراکه استان یزد میزبان جمع قابل‌توجهی از مهاجران خارجی است که در کمال امنیت با جمع بومی یزد در حال زندگی هستند.
وی افزود: برخی مسائل ایجاب می‌کند همکاری و تعامل بیشتری بین اتباع ساکن در استان و مسئولان وجود داشته باشد تا با آرامش بیشتر زندگی کنیم، به همین جهت اجرای چنین برنامه‌هایی در دستور کار مسئولان قرارگرفته است.
وی گفت: استان یزد پیشگام در برگزاری همایش اتباع است همان‌طور که تاکنون سلسله نشست‌هایی را با نیروهای مؤثر مهاجرین و علمای آن‌ها برگزار کرده‌ایم و در همایش‌هایی که در سطح استانی برگزارشده میزبان اتباع سایر استان‌ها نیز بودیم.
وی اظهار داشت: احداث چند مدرسه و مرکز بهداشت، رفع مشکلات در مهمان شهرها و مواردی که به سطح دانش مهاجران استان کمک می‌کند از جمله اقدامات زیر بنایی برای فراهم شدن شرایط سکونت هرچه بهتر اتباع در یزد بوده است.
طالبی در خصوص حساسیت‌های موجود در بحث سکونت اتباع گفت: حضور مهاجران در یک منطقه حساسیت‌هایی را به همراه دارد. این موضوع ممکن است برای ایرانی‌هایی که در کشورهای دیگر نیز ساکن هستند نیز وجود داشته باشد که برخی موارد مربوط به جرائم و مسائل حقوقی، نحوه اشتغال، تحصیل و سکونت در کشوری دیگر است.
وی تأکید کرد: بیان این موارد لازم و ضروری است بر همین اساس این جلسه برگزار شد تا قوانین جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بیان‌شده و توسط دستگاه‌های مرتبط آموزش داده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در برخی مقاطع الزاماتی پیش می‌آید که به دنبال آن حساسیت‌ها را نسبت به حضور اتباع بیشتر می‌کند.
وی گفت: جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را در مقابله با گروه‌های تروریستی و برای تأمین آرامش منطقه انجام داده است همچنین برای تأمین امنیت در کشور افغانستان در کنار مجاهدان افغانی و همه کشورهایی که امنیت در افغانستان برای آن‌ها مهم بود کارکرده است و امروز نسبت به گذشته شرایط امن‌تری را در افغانستان شاهد هستیم.
 وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهایی که مواجه با خطر تروریست هستند مانند عراق و سوریه هم نقش ایفا کرد به همین جهت برای کمرنگ کردن این نقش تروریست‌ها تلاش خود را می‌کنند و راه‌کار آن‌ها ضربه به امنیت داخلی کشور ایران است که نمونه آن در حوادث حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) مشاهده شد.
طالبی بابیان اینکه در چنین شرایطی که حساسیت‌های امنیتی نسبت به حضور اتباع بیگانه افزایش‌یافته است خود اتباع هستند که در همکاری با پلیس و دستگاه‌های دولتی توان همکاری لازم را دارند که خوشبختانه تا امروز نیز شاهد تعامل اتباع برای تأمین امنیت  بودیم و با همین روند می‌توانیم شرایط خوبی را فراهم کنیم.
وی تأکید کرد: با همکاری می‌توانیم تهدید کسانی که به دنبال ایجاد شکاف بین جامعه بومی و اتباع خارجی هستند را هستند را خنثی کنیم.
وی مهم‌ترین رسالت اتباع را پیروی از قوانین جمهوری اسلامی دانست و گفت: در چنین فضایی که دشمن مشترک ما منتظر سودجویی است بهترین کار التزام اتباع به قوانین جمهوری اسلامی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا