مدیر دفتر مطالعات تاریخ معاصر گفت: اقدام امروز قالیباف موجب خنثی شدن تبلیغات جناح مقابل برای ایجاد سردرگمی میان حامیان جبهه انقلاب می‌شود.

به گزارش تسنیم، عباس سلیمی‌نمین با اشاره به اقدام قالیباف مبنی بر کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به نفع حجت‌الاسلام رئیسی، اظهار داشت: آقای قالیباف پیش از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود در صورتی که کاندیدای دیگری از جبهه انقلاب در صحنه باشد که اقبال عمومی بیشتری داشته باشد، قطعا به نفع او کنار می‌رود.

مدیر دفتر مطالعات تاریخ معاصر با اشاره به بازخوردهای احتمالی کناره‌گیری قالیباف به نفع رئیسی، اظهار داشت: این اقدام قالیباف باعث افزایش محبوبیت او در بین طرفدارانش می‌شود؛ همچنین این اقدام موجب این خواهد شد تبلیغاتی که جناح مقابل برای ایجاد سردرگمی میان حامیان جبهه انقلاب در روز انتخابات می‌کند، خنثی شود.

همچنین نامه‌نیوز نوشت؛

حمیدرضا ترقی نیز در واکنش به انصراف محمدباقر قالیباف از انتخابات گفت: بعد از مناظره سوم و شرایطی که در این چندروز پیش آمد نشان دهنده افزایش آرای رئیسی بود و استقبالی که از وی در سایر استا‌ن‌ها می‌شود کاملا حاکی از آن است که روند تغییر در کشور شروع شده است.

ترقی ادامه داد: کنار رفتن قالیباف به نفع رئیسی نشان می‌دهد که انتخابات به نفع رئیسی در همان مرحله اول به پایان خواهد رسید.

این فعال سیاسی با اشاره به آرا خاکستری گفت: بخشی از آرا خاکستری به سمت قالیباف رفته بود که اکنون با انتشار بیانیه انصراف قالیباف، از همه طرفداران خود خواسته است که به سمت آقای رئیسی بروند. البته ما نیز امیدواریم بخش قابل توجهی از آرا خاکستری به سمت سبد رای رئیسی جذب شود.

ترقی با بیان اینکه کنار رفتن قالیباف از انتخابات اجباری نبوده است، تصریح کرد: از دیشب نظرسنجی ها در سراسر کشور نشان دهنده آرا بالای رئیسی است و امیدواریم در مرحله اول پیروز انتخابات شویم.

ایرنا هم نوشت؛

حسین کنعانی مقدم افزود: توصیه ها این بود که آقای قالیباف در صحنه باقی بماند. ولی چون در نظرسنجی ها آرای آقای رییسی مرتب در حال افزایش و در نظر سنجی ها اختلاف آرای بین این دو زیاد شده بود به نظر می رسد ایشان به نفع رییسی کنار رفته است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی ادامه داد: مسلما همه آرای قالیباف به سمت رییسی نمی رود و بخشی از آن به سبد آقای روحانی خواهد ریخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا