به گزارش یزد فردا ؛ داریوش پورسراجیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد از برگزاری جشنواره ملی شتاب همزمان با هفته پژوهش در یزد خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره در سال‌های گذشته با موفقیت و در سطح خوبی برگزار شده و قرار است امسال نیز به مناسبت هفته پژوهش در یزد برگزار شود.

پورسراجیان با بیان اینکه این جشنواره همان جشنواره ایده‌های برتر است، عنوان کرد: عنوان شتاب برای این جشنواره انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره سال گذشته نیز در یزد برگزار شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره سال گذشته نیز برگزار شد و 2 هزار و 500 ایده به آن راه یافت که در مرحله نخست 200 ایده و در مرحله دوم 30 ایده انتخاب و پس از رقابت، 10 ایده به عنوان ایده‌های برتر تجلیل شدند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد، شاخص ارزیابی این ایده‌ها را قابلیت تجاری سازی آنها اعلام کرد و اظهار داشت: برخی ایده‌های مرتبط با فناوری آب و صرفه‌جویی در مصرف آب مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دوره‌های مختلف خود توانسته پایه‌گذار ایجاد و راه‌اندازی چند شرکت دانش‌‌بنیان برای تجاری‌سازی ایده‌ها باشد و امیدواریم در جشنواره‌های بعدی نیز این روند ادامه پیدا کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا