یزدفردا" رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی فیش‌های حقوقی نامتعارف در این کمیسیون و در حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت؛ الهیار ملکشاهی در توضیح جلسه امروز (29 تیرماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور بنا بر دعوت قبلی در این جلسه حضور پیدا کرده و در رابطه با فیش‌های حقوقی نامتعارف به بحث و بررسی پرداختند.
 
نماینده مردم کوه‌دشت در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه در این جلسه بر برخورد قانونی، عزل و محاکمه با مسئولان پرداخت حقوق های نامتعارف تاکید شد، تصریح کرد: از رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخواست شد تا نسبت به استرداد اموالی که به صورت قانونی برداشت شده اقدام کنند، همچنین بر اصلاح راه گریز‌ها در مقررات و آیین نامه‌های داخلی یا احیانا مشکلات در برخی از قوانین تاکید شد.
 
وی افزود: از مسئولان نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور درخواست شد تا وظیفه نظارتی خود را با جدیت انجام دهند، سایر نهادها چون دیوان عدالت اداری، وزارت اطلاعات، مدیریت برنامه و بودجه ریاست جمهوری، حسابرسی کل و دیوان محاسبات کشور نیز باید وظیفه نظارتی خود را به صورت عامل پیشگیرانه انجام دهند.
 
ملکشاهی ضمن بیان اینکه برخورد و کشف فساد پس از سال‌ها نشان از ضعف در سیستم‌های نظارتی است، یادآور شد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه گزارش مفصلی از فعالیت‌های این سازمان در رابطه با فیش‌های نامتعارف ارائه کردند.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست رئیس سازمان بازرسی کل کشور از کمیسیون را یادآور شد و گفت: بر اساس قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور مسئول نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور است، که در این زمینه درخواست تقویت منابع مالی و انسانی را مطرح کردند.
 
وی ادامه داد: افزایش اختیارات سازمان بازرسی کل کشور از دیگر درخواست‌های مطرح بد که بتواند پس از ارائه گزارش امکان پیگیری مسائل و تخلفات را داشته باشند.
 
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به درخواست نمایندگان و اصلاح امور مقرر شد تا این نوع نشست‌ها تداوم یابد، این اقدامات جهت پیشبرد گام‌های موثر بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا