معاون عمرانی استاندار یزددر همایش فرصت های سرمایه گذاری موقوفات گفت: پتانسل مناسب وقف می تواند به توسعه و پیشرفت استان کمک کند

 سیدمحمدرضا سیدحسینی، در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد با ابراز خرسندی از اینکه اوقاف به این نتیجه رسیده که وارد بحث سرمایه‌گذاری و کمک به توسعه و پیشرفت استان شود، اظهار داشت: از آنجا که به دلیل فرهنگ موجود در گذشته و علاقه مردم به سنت حسنه وقف، بسیاری از پتانسیل‌های خوب استان، وقف بود، اکنون می‌توان از این ظرفیت به نفع استان بهره گرفت .

وی با اشاره به اینکه در جذب سرمایه‌گذاری باید تلاش شود، سرمایه‌گذار علاقمند به سرمایه‌گذاری شود، عنوان کرد: برخی سخت‌گیری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها نباید سبب دلزدگی سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری شود .

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: هم اوقاف و هم دستگاه‌های دیگر که در صدد جذب سرمایه‌گذاران هستند، باید چرخه کار اداری سرمایه‌گذاران را کوتاه کنند .

وی ادامه داد: در حال حاضر، مدت زمانی که سرمایه‌گذار درخواست خود را ارائه می‌دهد تا زمانی که کار به مرحله اجرا می‌رود، بسیار طولانی است و این زمان باید کوتاه‌تر و سرمایه‌گذار با سرعت بیشتری از چرخه اداری خارج شود .

سیدحسینی تصریح کرد: سرمایه‌گذار نباید به این نتیجه برسد که انجام کار، بدون مشارکت با دولت و سازمان‌هایی نظیر اوقاف و امور خیریه، سریع‌تر پیش می‌رود زیرا اگر روند کار طولانی باشد، رغبت از سرمایه‌گذار گرفته می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه از درخواست تا اجرا نباید بیشتر از یک هفته طول بکشد، عنوان کرد: در استان باید برنامه‌ریزی و پهنه‌بندی‌ها مشخص شود تا سرمایه‌گذار تکلیف خود را بداند و ما نیز در استانداری هر اقدامی لازم باشد، در این زمینه انجام خواهیم داد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا