یزدفردا"معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات 40 نفر در کوه های غربالبیز مهریز که مفقود  و مسیر خود را گم کرده بودند ، خبر داد.

سید جواد میرحسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : بنابه اطلاع مفقودی 40 نفر در کوه های غربالبیز مهریز ٬ تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر مهریز به منطقه اعزام و عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : پس از رسیدن تیم امداد و نجات و شروع عملیات جستجو و نجات مفقودین را پیدا و جهت انتقال آنان به پایین اقدام شد که سه نفر از آنان به علت ضعف و بی حالی و بیهوشی با انجام اقدامات اولیه امداد و کمک های اولیه به اولین مرکز درمانی انتقال داده شدند.

میرحسینی افزود: کوه‌نوردی در فصل زمستان تفاوت‌های بسیاری با کوه‌نوردی در سایر فصول دارد، در زمستان بدون پوشاک مناسب، وسایل کافی و دارا بودن حداقل تجربه هم‌چنین بدون هم‌سفر ورزیده و یا مربی و راهنما اقدام به اجرای برنامه‌های مشکل و صعود نکنندو کوهنوردان هم‌چنین باید در برنامه‌های زمستانی حساب سوخت، غذا و پوشاک اضافی را به‌طور دقیق داشته باشند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا