یزدفردا"استاندار يزد گفت: ضروري است اطلاعات نخبگان استان در بانك جامعي جمع‌آوری شود تا بتوانيم بيش از گذشته از فكر و انديشه نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها براي توسعه استان استفاده كنيم.

شامگاه یک‌شنبه 11 بهمن‌ماه نشست صميمانه با نخبگان و استعدادهاي برتر استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزه استاندار و سرپرست اداره كل روابط عمومي استانداري، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي و رئيس بنیاد نخبگان استان در سالن بنياد نخبگان يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين ديدار صميمي سه‌ساعته ضمن گراميداشت ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلام اظهار داشت: نخبه بودن جرياني زنده و پويا است و هر فردي در هر رشته و شغلي می‌تواند سرآمد باشد و در جمع نخبگان قرار گيرد.
«سيد محمد ميرمحمدي» ادامه داد: لازم است نخبگان در هر جامعه با پويايي، خلاقيت و ایده‌های نوين، رسالت خود را نسبت به مردم انجام دهند و با تفكرات راه گشاي خود جامعه را از برخي بن‌بست‌ها و مشكلات خارج كنند.
وي افزود: انتظار از نخبگان و سرآمدان جامعه همواره پويايي و ارائه ایده‌های راهگشاست و درواقع نخبگان و استعدادهای برتر کارآفرینان اصلي جامعه هستند.
كه با معرفي فكر، ايده و خلاقيت خود موجب جذب سرمایه‌گذاران و تشويق آن‌ها براي سرمایه‌گذاری می‌شوند.
ميرمحمدي تصريح كرد: نخبگان جامعه اين ظرفيت و توانمندي رادارند تا اشتغال و بازار كار ايجاد كنند و با جذب سرمایه‌گذاران براي تجاری‌سازی طرح و ايدۀ خود جامعه را به سمت خلاقيت و نوآوری سوق دهند.
استاندار يزد اظهار داشت: البته جامعه نيز در برابر نخبگان و سرآمدان وظايفي دارد كه آن احترام، منزلت، پاسداري از حرمت و استفاده مطلوب از فكر، ايده و كار نخبگان است.


كار اداري در شأن نخبگان نيست


عالی‌ترین مقام اجرايي استان بابیان اينكه كار اداري به علت اينكه يك كار سيستمي است در شأن نخبگان نيست گفت: كار و فعاليت نخبگان يك خلاقيت همراه با پيشرفت است كه همواره با ایده‌های جديد ارائه می‌گردد.
وي ادامه داد: انتظار من از نخبگان استان اين است تا با تقويت خودباوري و تغيير برخي دیدگاه‌ها مبني براي استخدام در سيستم اداري، جايگاه خود را ارتقاء بخشند و منزلت، شأن و مقام خود را حفظ كنند.
استاندار يزد افزود جامعه به خلاقيت، استعداد، نوآوری و دانش شما نخبگان استان نياز دارد و شايسته است براي حل مشكلات استان در حوزه‌های مختلف راهكار ارائه دهيد.
میرمحمدی تصريح كرد: كساني كه خود كارآفرين محسوب می‌شوند نبايد منتظر باشند كه ديگران براي آن‌ها كاري انجام دهند بلكه بايد با ایده‌های خلاق خود براي جامعه نيز ايجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری همراه باارزش افزوده نمايند.
وي تصريح كرد: كشورهاي اروپايي و خارجي نيز كه نخبگان ايراني را جذب كشورهاي خود می‌کنند درواقع براي انديشه، تفكر، ايده، خلاقيت و نوآوري آن‌ها هزينه می‌کنند و در مقابل، چند برابر سرمایه‌گذاری سود به دست می‌آورند درحالی‌که ما نيز توان حمايت از نخبگان در كشور ايران راداریم فقط لازم است اندكي به باور برسيم.
استاندار يزد تأكيد كرد: هيچ طرح و ایده‌ای كه از سوي نخبگان استان به استانداري ارائه‌شده است را بی‌پاسخ نگذاشته‌ایم و قطعاً مانند گذشته حمايت و همراهي لازم از نخبگان و استعدادهاي برتر استان را در تمام زمینه‌ها خواهيم داشت.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود اظهار داشت: نخبگان استان بررسي كنند چه ايده، فنّاوری و كاري در استان و كشور وجود ندارد يا مورد غفلت واقع‌شده تا از آن ايده با ارائه تسهيلات لازم حمایت‌های مطلوب را انجام دهيم.
رئيس بنياد نخبگان استان نيز در اين نشست هم‌اندیشی اظهار داشت: در بنياد نخبگان استان 700 نخبه شامل مخترعان، مبتكران، برگزيدگان كنكور سراسري، المپيادهاي ملي و بین‌المللی عضويت دراند.
مصطفي شاه نظري تصريح كرد: ازنظر فراواني نخبگان نسبت به جمعيت استان در كشور بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارمي اما به لحاظ تعداد نخبگان در رتبه هفتم كشور هستيم.
گفتني است در اين ديدار صميمي كه سه ساعت ادامه داشت 12 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر استان مسائل و مشكلات جامعه نخبگان ازجمله: تشكيل كارگروه و اتاق فكر براي رفع مشكلات، حمايت استاندار در راستاي نقش‌آفرینی و اثرگذاری استعدادهاي برتر استان، جلوگيري از مهاجرت نخبگان استان به خارج از كشور و شهرهاي ديگر، فراهم شدن بسترهاي لازم براي استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرايي استان و اجراي درست قوانين حمايتي نخبگان را با استاندار يزد مطرح كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا