یزدفردا"در مراسمی با حضور ریس کل دادگستری استان، فرماندارمیبد و جمعی از مسئولین از زحمات 7 ساله حجت‌الاسلام علی قانعی قدردانی و حمیدرضا جعفری طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به‌عنوان دادستان جدید میبد معرفی شد.

، فرماندارمیبد در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه حجت‌الاسلام قانعی گفت: حجت‌الاسلام قانعی به‌تمام‌معنا در مسائل شهرستان با همه مسئولین به‌ویژه فرمانداری، نیروی انتظامی، دفتر امام‌جمعه و شورای تأمین همدلی و همراهی داشتند.

حسین فلاح بابیان اینکه در مسند قضا تصمیم‌گیری و تعامل با مردم و مسئولین امری مبارک است که ایشان به‌عنوان نیروی متعهد و مسلط به امر قضا، با خضوع به ملکه ظهور رساند افزود: حقیقتاً تمام مسائل در شهرستان میبد تا جایی که قانون اجازه می‌دهد بر اصل همدلی و هم‌زبانی و همراهی استوار است و تمامی امور بر اساس ارزیابی و بررسی تصمیم‌گیری و حل‌وفصل انجام می‌گیرد.

فلاح تصریح کرد: امیدواریم این نگاه با آمدن حمیدرضا جعفری بهتر هم خواهد شد و رسالت مهم دستگاه قضای شهر با محوریت کارهای بسیار ارزشمند ادامه خواهد یافت.

فرماندارمیبد حل معضل کشتار دام در سطح شهر در ایام محرم، ساماندهی مهاجرت و طرح طلاق در شهرستان میبد را سه معضل مهم این شهرستان خواند و افزود: خوشبختانه این سه معضل مهم با محوریت دادگستری و ورود بسیار خوب آن‌ها با همکاری فرمانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و اجرای طرح، به‌خوبی بسته شد.

فلاح گفت: با پایشی که در شهرستان انجام گرفت گام‌های مؤثری در مهار این معضلات برداشته شد و دستاوردهای خوبی در این زمینه عاید شهرستان شد.

وی با اشاره به مشکل واحدهای مسکونی قضات هم گفت: با پی گیری‌های انجام‌شده زمین مناسب جهت احداث واحدهای مسکونی درشان شهرستان پیش‌بینی‌شده است که با حمایت دادگستری کل استان این مشکل هم از پیشرو برداشته می‌شود.

فرماندارمیبد در ادامه با تشریح مشکلات بخش ندوشن در انجام امورات ثبتی، شورای حل اختلاف و کمسیون خواستار راه‌اندازی نمایندگی دادگستری در این بخش شد.

رئیس‌کل دادگستری استان هم در این مراسم با اشاره به باز شدن فضای سیاسی کشور و انتخابات گفت: این فضا نباید به تخریب، افترا و بدگویی که جرم محسوب می‌شود منجر شود.

محمدرضا حبیبی زیر سؤال بردن بعضی دستگاه‌هایی که زیر نظر مستقیم ولی‌فقیه قرار دارند از سوی معاندان نظام را؛ متزلزل کردن جایگاه این دستگاه‌ها دانست و گفت: ولایت‌فقیه پایه و اساس و خط قرمز نظام است و افرادی که به هر نحوی به دنبال تخریب این جایگاه باشند با آن‌ها برخورد می‌شود.

همچنین در آغاز این مراسم ساختمان جدید دادگستری میبد درسایت اداری این شهرستان افتتاح شد.

برای احداث این ساختمان در زیربنای هزار و 500 مترمربع در سه‌طبقه که از سال 89 آغازشده بود 15 میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهوری به استان هزینه شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا